۶ اشتباه در شستن که حمام را آلوده‌تر می‌کند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر حمام را اشتباه تمیز کنید، باعث تشدید آلودگی آن می‌شوید.
حمام

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه که ارتباط مستقیمی با سلامت افراد خانواده دارد، حمام است. تمیزی این بخش از خانه موضوع مهمی است که به‌ویژه در این روزها که تمیز کردن خانه مرسوم است، نباید آن را سهل شمرد.

به گزارش مجله دلتا و به نقل از سلامت نیوز، برای حفظ تندرستی و رعایت بهداشت خانه، هر چند وقت یک بار پرده حمام را در لباسشویی بشویید و نگذارید جرم بگیرد. تمیز کردن و شستن حمام کاری بسیار مهم است و نباید از آن غفلت کرد. ۶اشتباه رایج در تمیز کردن حمام ممکن است زحماتتان را به باد بدهد؛ یعنی نه‌تنها آن را تمیز نکند، بلکه از قبل هم کثیف‌تر شود.

تهویه

استفاده نکردن از فن یا پنجره حمام

بعد از پایان استحمام مطمئن شوید فن را روشن گذاشته‌اید. در واقع بعد از حمام باید اجازه دهید فن یا هواکش، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کار کند تا بخار و نم داخل محیط کاملا از بین برود و به مرور زمان لک‌ و سیاهی روی سقف و دیوار‌ها ایجاد نشود. اگر حمامتان فن ندارد، می‌توانید پنجره آن را باز کنید.

استفاده از یک محصول تمیزکننده

اگر فکر می‌کنید با یک محصول تمیزکننده و ضدعفونی‌کننده می‌توانید همه بخش‌های حمام خود را تمیز کنید، سخت در اشتباه هستید. وان یا کاشی یا حتی آینه و سرویس بهداشتی هر کدام به یک مایع تمیزکننده خاص خود نیاز دارند و هر جایی باید با ماده و ضدعفونی کننده خود تمیز شود.

خیس نگه داشتن برس‌ شست‌وشو

پس از استفاده از برس شست‌وشوی حمام نباید آن را به‌صورت خیس جای اصلیش گذاشت. چراکه باعث می‌شود انواع باکتری‌ها در آن بماند. به همین دلیل پس از استفاده باید بگذاریم تا برس کاملا خشک شود، بعد آن را سر جایش قرار دهیم.

پرده

نشستن پرده حمام

هر چند وقت یک بار پرده حمام را بشویید و اجازه ندهید جرم بگیرد. مهم‌ترین نکته این است که باید بعد از هر بار دوش گرفتن، پرده را آویزان بگذارید تا کاملا خشک شود و رطوبت لابه‌لای آن باقی نماند. می‌توانید پرده را با یک دستمال تمیز هم خشک کنید.

تمیز نکردن چیزهای کوچک

قفسه‌ها و چوب‌رختی و وسایل کوچکی را که در حمام قرار دارند (مثل مسواک و لیف و وسایل آب‌بازی بچه‌ها) نباید از قلم بیندازید. این محیط مستعد جذب آلودگی‌ است. به همین دلیل حتی جزئیات را هم نباید کنار بگذارید. جای نگهداری لوازم حمام را هم خوب بشویید. زیرا با شوینده‎‌های سر و بدن مستقیما در تماس است و آلودگی آن می‌تواند آسیب‌زا باشد.

منبع: سلامت نیوز

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…