خوردنی های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

۰
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سیستم ایمنی بدن انسان ما را از خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها مصون می‌دارد. برای کم کردن ریسک ابتلا به بیماری‌ها و درنتیجه حفظ سلامتی باید راهکارهایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بیابیم.
تقویت سیستم ایمنی بدن

خوردن بعضی از غذاهای خاص می‌تواند به شما در تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. اگر شما درپی راهی برای پیشگیری از بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی بدن هستید ابتدا باید با برخی خواص مواد غذایی آشنا شده و سعی کنید که آن‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مرکبات

مرکبات

به گزارش مجله دلتا به نقل از اینفو سلامت؛ اکثر مردم برای درمان سرماخوردگی به ویتامین C روی می‌آورند زیرا این ویتامین، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت میکند. به‌نظر می‌رسد ویتامین C باعث افزایش تولید گلبول‌های سفید خون می‌شود.

از آنجا که بدن ما ویتامین C را تولید و ذخیره نمی‌کند. برای حفظ سلامتی خود نیاز به مصرف روزانه ویتامین C دارید. تقریباً تمام مرکبات حاوی ویتامینC  بالا هستند.

فلفل قرمز

فلفل قرمز

فلفل قرمز دو برابر ویتامین C نسبت به مرکبات دارد. فلفل قرمز همچنین یک منبع غنی از بتا کاروتن است. علاوه‌بر تقویت سیستم ایمنی بدن، ویتامین C و بتا کاروتن موجود در فلفل قرمز نیز به‌حفظ سلامتی چشم و پوست شما کمک می‌کند.

کلم بروکلی

کلم براکلی

کلم بروکلی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این سبزی حاوی ویتامین‌های A، C و E و همچنین بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر‌های دیگر است. کلید استفاده از همه خواص این سبزی این است که تا حد ممکن آن را به کمترین میزان طبخ یا به صورت خام مصرف کنید.

سیر

سیر

اضافه کردن مقدار کمی سیر به غذای روزانه سلامتی شما را تضمین می‌کند. بنا به اعلام مرکز ملی بهداشت، سیر همچنین ممکن است به کاهش فشار خون و کاهش فشار شریان‌ها کمک کند. به نظر می‌رسد که خواص تقویت کننده ایمنی سیر از غلظت ترکیبات گوگرد مانند آلیسین برخوردار است.

زنجبیل

زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از موادی است که در درمان سرماخوردگی بسیار مفید است. زنجبیل ممکن است به کاهش التهاب کمک کند که موجب کاهش گلو درد و سایر بیماری‌های التهابی می‌شود. زنجبیل همچنین در کاهش تهوع، درد مزمن و پایین آوردن کلسترول نیز موثر است.

اسفناج

اسفناج برای تقویت سیستم ایمنی بدن

اسفناج سرشار از ویتامین C است. همچنین دارای آنتی اکسیدان‌های متعدد و بتا کاروتن است که ممکن است توانایی مبارزه با عفونت سیستم ایمنی بدن ما را افزایش دهد. مانند بروکلی، اسفناج نیز هرچه قدر کمتر پخته شود خواص آن بیشتر است. با این‌حال، پخت و پز سبب افزایش ویتامین A  می‌شود و دیگر مواد مغذی را از اسید اگزالیک آزاد می‌کند.

ماست

ماست

ماست‌هایی مصرف کنید که مانند ماست یونانی حاوی باکتری‌های فعال هستند. این باکتری‌ها ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را برای مبارزه با بیماری‌ها تحریک کند. شما می‌توانید با استفاده از میوه‌های سالم ماست را شیرین کنید.

ماست همچنین یک منبع عالی ویتامین D است که به تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

بادام

بادام

ویتامین E در پیشگیری و مبارزه با سرماخوردگی همانند ویتامین C عمل می کند. ویتامین E برای داشتن سیستم ایمنی سالم ضروری است. این یک ویتامین، محلول در چربی است به این معنی که نیاز به‌ چربی دارد تا به درستی جذب شود.

زردچوبه

زردچوبه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

ممکن است زردچوبه را به‌عنوان یک ادویه در بسیاری از غذاها به کار ببرید. اما زردچوبه، سال‌ها به‌عنوان داروی ضد التهابی در درمان آرتروز و روماتیسم مورد استفاده قرار گرفته است. تحقیقات نشان می‌دهد که غلظت‌های بالای کورکومین، که رنگ زردچوبه را مشخص می‌کند، می‌تواند سبب کاهش آسیب عضلات که ناشی از ورزش هستند، بشود.

چای سبز

چای سبز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

هر دو چای سبز و سیاه منبع خوبی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. به‌ خصوص چای سبز حاوی سطوح بیشتری از آنتی‌آکسیدان است که می‌تواند باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن شود. چای سبز همچنین سرشار از آمینواسیدها است که در مبارزه با میکروب‌ها مفید است.

کیوی

کیوی

کیوی به طور طبیعی انواع مختلفی از مواد مغذی ضروری شامل فولات، پتاسیم، ویتامین K و C را در خود جای داده است. سایر مواد مغذی کیوی نیز، به سلامتی بدن شما کمک می‎کند.

دانه آفتابگردان

دانه های آفتابگردان برای تقویت سیستم ایمنی بدن

دانه‌های آفتابگردان پر از مواد مغذی، از جمله فسفر، منیزیم و ویتامین B-6  و  همچنین منبع بسیار غنی از  ویتامین E  هستند.

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که در تنظیم و حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن موثر است. غذاهای دیگر با مقادیر بالایی از ویتامین E  شامل آووکادو و سبزیجاتی با برگ های سبز تیره است.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا  دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…