چگونه حیاط کوچک مان را بزرگ تر نشان دهیم؟

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایده های خلاقانه همیشه راهگشای زندگی هستند. در این گزارش به بررسی ایده ای جالب برای محوطه سازی خواهیم پرداخت.
حیاط کوچک

همان‎طور که در مطالب پیشین نیز گفته شد خانه های کوچک امروزی فرصت زندگی در محیطی پویا و شاداب را از انسان ها گرفته است اما با بکارگیری ترفندهایی کوچک می‎توان از حیاط کوچک نیز برای درست کردن فضایی سبز و زیبا استفاده کرد. در این مطلب ترفندهایی را در اختیارتان قرار می‎دهیم که شاید مورد استفاده تان قرار بگیرد.

۱. سنگ فرش هایی برای حیاط کوچک

سنگ فرش‎های ساده و بدون طرح می‎تواند محیط کوچک شما را بزرگتر نشان دهد. به همین سبب تا می‎توانید در استفاده از سنگ فرش‎های طرح دار را به حداقل برسانید.

حیاط کوچک

۲. اهمیت دیوارها

دیوارهای بلند یکی دیگر از عوامل موثر در کوچک دیده شدن فضا محسوب می‎شوند؛ بنابراین تا جای ممکن دیوارهای حیاط تان را کوتاه در نظر بگیرید. این کار باعث می‎شود نور بیشتری به فضای کوچک شما بتابد و این خود به بزرگتر دیده شدن فضاهای شما می افزاید.

محوطه سازی

۳. طراحی ساده

استفاده از مواد و مصالح متنوع نیز محیط تان را کوچکتر نشان می‎دهند؛ بنابراین در طراحی دکوراسیون حیاط کوچک خود از یک یا دو متریال استفاده کنید.

طراحی ساده حیاط

۴. مبلمان های ساده در دکوراسیون حیاط کوچک

مبلمان بزرگ و حجیم برای استفاده در محیط هایی که فضای گسترده تری دارند جزو بهترین انتخاب‎هاست  اما اگر حیاط خانه‎ی شما متراژ کمی دارد حتما از مبلمان ساده و جمع و جور در دکوراسیون حیاط خود استفاده کنید.

مبل ساده

۵.تزیینات ساده

برای تزیین حیاط کوچک تان از وسایل ساده استفاده کنید. چیدن گلدان ها در این محیط می‎تواند انتخاب مناسبی باشد.

چیدن گلدان در حیاط

۶- نورپردازی

نورپردازی می‎تواند به هنگام تاریکی هوا فضای حیاط کوچک شما را بزرگتر جلوه دهد، به همین خاطر می‎توانید در نورپردازی باغچه ها از نور مخفی استفاده کنید.

۷. ایجاد خطای دید

برای بزرگ جلوه دادن حیاط کوچک تان از تکنیک خطای دید استفاده کنید. مثلا همانند عکس پایین می توانید متریال کف را تا روی دیوار ادامه دهید. این کار باعث می شود تا کسی که به صورت عمود به آن نگاه می کند با خطای دید مواجه شود و فکر کند که امتداد حیاط شما خیلی بیشتر از آن چیزی است که به چشم می آید.

خطای دید

۸. استفاده از گیاهان بلند با شاخه های نازک

خطوط تاثیرات روانی و نقش بسیار مهمی در ابعاد فضا دارند، مثلا خطوط پهن باعث کوتاه دیده شدن و خطوط عمودی و نازک باعث بلند تر دیده شدن فضای شما خواهند شد بنابراین برای اینکه بتوانید حیاط کوچکتان را وسیع تر نشان دهید حتما از گیاهانی که تنه و شاخه های ظریف دارند استفاده کنید.

حیاط کوچک ایرانی

منبع:سایت چیدانه

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون به مجله دلتا مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. معارفی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۹:۳۵ ق٫ظ

    بسیار عالی، بهترین مطلب بود سایتتون بود

    پاسخ

  2. آزاد

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۹:۲۶ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…