بازار ملک از نگاه مطبوعات

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازار ملک از نگاه مطبوعات

روزنامه عصر اقتصاد- برای تمام واحدهای مناطق زلزله‌زده پرونده خسارت تشکیل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از تشکیل پرونده خسارت برای تک تک واحدهای مسکونی خسارت دیده استان کرمانشاه در زلزله اخیر خبر داد.

عباس آخوندی در ادامه سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه از روستای زلزله زده چالابکر از توابع شهرستان اسلام آباد غرب بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اسکان ۲۵۰ خانوار در این روستا گفت: حدود ۱۰۰ واحد مسکونی روستا در زلزله اخیر دچار آسیب شدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بلافاصله بنیاد مسکن استان لرستان که استان معین منطقه است در اینجا مستقر شد و کار آواربرداری شروع شده تا اسکانی برای مردم فراهم شود.

آخوندی افزود: بنیاد مسکن واحد به واحد شهرها و روستاها را بررسی کرده و برای هر واحد خسارت دیده استان پرونده‌ای درخصوص میزان خسارت تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: در این پرونده درخصوص واحدها ارزیابی فنی صورت می‌گیرد. اینکه واحدها چه میزان خسارت دیده، نیاز به چه نوع تعمیراتی دارد و چگونه باید این تعمیرات را انجام داد.

روزنامه قانون- وام ۱۱۰ میلیونی مسکن ۱۷ میلیون آب می‌خورد

طی یک ماه گذشته قیمت اوراق تسهیلات مسکن چندان نوسانی نداشته، ولی درمجموع قیمت این اوراق نسبت به هفته‌های گذشته مقداری کاهش داشته است. در این روزها برای وام ۱۱۰ میلیون تومانی باید حدود ۱۷ میلیون تومان اوراق خرید.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن در هفته‌های گذشته نوسان چندان زیادی نداشته به طوری که بیشترین قیمت این اوراق مربوط به امتیاز تسهیلات مسکن مهر ماه ۱۳۹۶، معادل ۷۶ هزار و ۸۰۰ تومان است و کمترین قیمت نیز مربوط به اوراق آذر ماه سال ۱۳۹۴ است که حدودا ۷۵ هزار و ۸۰۰ تومان می شود.

در طی یک ماه گذشته نیز قیمت تسهیلات مسکن نوسان چندان زیادی نداشته و در حدود ۷۶ الی ۷۸ هزار تومان بوده است.

روزنامه آرمان – تولید مسکن یک سوم تقاضا

آمار نشان می دهد هم اکنون تولید مسکن به یک سوم میزان تقاضا رسیده است؛ از سوی دیگر در شرایطی که از بهار سال جاری بازار مسکن آماده ورود به دوران پیش رونق بود با وقفه تعویق تصمیم‌گیری برای ساخت و ساز از سمت عرضه مواجه شد.

آمارها حاکی از آن است که تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده طی بهار امسال در شهر تهران افزایش ۲۷.۶ درصدی را تجربه کرده؛ اما تعداد واحدهای ساخته شده یا در حال ساخت از طریق این پروانه‌ها ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

این موضوع نشان دهنده به تعویق افتادن تصمیم برای شروع ساخت و ساز، کاهش ارتفاع بناها، افزایش متراژ و کاهش میانگین تعداد واحد در بلوکهای ساختمانی باشد.

این موضوع را کاهش ۲.۲ واحد متوسط در پروانه های ساختمانی شهر تهران اثبات می کند.

یک نظر

  1. هوشمند

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۲۸ ب٫ظ

    کلن این مطبوعاتی گرامی در مورد ملک و املاک ننویسند لطف بزرگی به جامعه میکنند !!!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…