گذاشتن جاکفشی در راه پله

۰
40
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق قانون تملک آپارتمان‌ها، گذاشتن میز و صندلی و هر نوع اشیاء دیگر و همچنین نگهداری حیوانات در قسمت‌های مشترک ممنوع است.
قرار دادن جاکفشی در راه پله

ساختمان‌های مسکونی از آنجا که دارای قسمت‌های مشاع زیادی است  قوانین و مقررات خاصی دارند و به همین منظور قانون تملک آپارتمان‌ها وضع شده ست. اما یکی از سوال‌هایی که در آپارتمان نشینی پیش می‌آید این است که آیا قرار دادن جاکفشی در راه پله یا گذاشتن کفش جلوی در آپارتمان و در راهرو مجاز است؟

در این نوشتار بر اساس قانون تملک آپارتمان‌ها به این سؤال پاسخ داده شده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

گذاشتن جاکفشی در راه پله

قرار دادن جاکفشی در راه پله و جلوی آپارتمان طبق تبصره ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها ممنوع است و چون زیبای و نظم ساختمان برهم می‌خورد کاری غیرقانونی به حساب می‌آید.
علاوه بر آن گذاشتن کفش مقابل در راهرو و حتی قراردادن جاکفشی هم در راهرو ممنوع است. البته اگر تمام واحد‌ها توافق کنند گذاشتن کمد مخصوص کفش در راهرو غیرقانونی نیست، اما اگر منجر به از بین رفتن زیبایی ساختمان شود و شکایت سایر اعضا را درپی داشته باشد این کار غیر قانونی به حساب می‌آید.

گذاشتن کفش در راه پله

قوانین مربوط به نظم ساختمان

ماده ۹ قانون تملک آپارتمان‌ها به صراحت اعلام می‎کند؛ هر یک از ساکنان مجتمع می‎تواند با رعایت مقررات این قانون و سایر مقررات مربوط کارهایی را که برای استفاده بهتر از قسمت اختصاصی خود لازم و مفید می‎داند انجام دهد. اما هیچ یک از ساکنان حق ندارد بدون موافقت اکثریت مالکان تغییراتی را در محل، شکل در، سر در و یا نمای خارجی در قسمت اختصاصی خود ایجاد کند. به طور مثال یکی از آن ها نمای بیرونی واحد را برای قرار دادن لوله بخاری سوراخ کند یا سنگ فرش جلوی در واحد را تغییر دهد و… که باعث ایجاد نمای غیر متعارف در دید عمومی شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با قوانین آپارتمان نشینی “نکات حقوقی مهم در خصوص آپارتمان نشینی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …