خانه صدفی مدرن و شبیه غار!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه صدفی، سازه­‌ای است در وسط جنگل، که به­ زیبایی در طبیعت اطرافش ادغام شده است.
خانه صدفی

خانه صدفی مدرن و شبیه غار ؛ از معماری های منحصربه‎فرد کشور ژاپن است. این ساختمان جالب در کیتاساکو، ناگانو قرار دارد و  توسط تیمی مجرب از کارشناسان معماری، مهندسان مکانیک و عمران و همچنین سازندگان ژاپنی تشکیل شده است.

خانه صدفی یک خانه دلپذیر است که در عین این‎که لوکس و مدرن است، زندگی در آن بسیار راحت  است. این ساختمان  زیبا در هماهنگی کامل با طبیعت است. معماری  ژاپنی آن یک خط دایره ای نامشخص است که از شکل فیزیکی زمین پیروی می‎کند.

خانه صدفی ژاپن

خانه صدفی ، وسط جنگل قرار گرفته و به­ زیبایی با طبیعت اطرافش هماهنگ شده است.  با دیدن آن انگار به یاد یک سفینه فضایی که در جزیره‎ای متروک افتاده است، می‎افتید. گذشت زمان و رشد درختان در اطراف این سفینه­‌ی فضایی، فضای یک داستان علمی‎تخیلی را ایجاد کرده است.

نور خانه از دیوارهای بلند شیشه‎ای که در جلو و عقب ساختمان ساخته شده‎اند و پنجره‎های دایره‎ای شکل که در سقف آن قرار دارد، تامین می‎شود.

خانه صدفی ژاپن

سیستم کنترل مرکزی خانه ــ که به شکلی بی­ نقص در فُرم معماری ادغام شده ــ این امکان را فراهم آورده تا تنها با سه کلید بتوانید همه­‌ی تجهیزات الکتریکی و مکانیکی خانه را تحت   کنترل خود داشته باشید.

نصب سیستم گرمایش از کف که اختصاصاً برای این خانه طراحی و ساخته شده، مصرف انرژی را در خانه به حدّاقل رسانده است و همچنین باعث می­‎شود نیازی به زه‌کشی رادیاتور در مناطق سرد نباشد. به علاوه، از این طریق از تشکیل کپک جلوگیری شده و عایق حرارتی مناسبی نیز ایجاد می‎­شود.

خانه صدفی ژاپن

آب و هوای سرد این منطقه به دلیل دمای پایین و درجه­‌ی رطوبت بالای آن است. همین امر باعث شده خانه­‌هایی که با سازه‌­ی سنّتی در این ناحیه ساخته شده‌­اند دستخوش زوال شده و کم‎کم تخریب شوند.

 بتن از مصالح ساختمانی مورد استفاده در خانه صدفی  است و به طور معمول در این ناحیه به کار برده نمی‎­شود، اما استفاده درست از آن در این خانه، و همچنین بالاتر بودن سازه از سطح زمین، باعث شده تا ساختمان در برابر رطوبت به­ خوبی محافظت شود.

خانه صدفی

برای خواندن مطالب روزآمد و گوناگون از مجله دلتا، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…