مبلمان سال ۹۸ برای دکوراسیون منزل

۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مبلمان جزء اصلی دکوراسیون منزل است و در اکثر مواقع مهم‌ترین نقطه کانونی چیدمان را تشکیل می‌دهد. اگر قصد دارید در دکوراسیون خانه خود از مبلمان سال 98 استفاده کنید با ما همراه شوید.
مبلمان سال 98

مبلمان غالباً جزء اصلی دکوراسیون محسوب می شود. به‌همین دلیل بهتر است در انتخاب آن دقت کرد و بهترین مبلمان را انتخاب کنیم. معمولاً  نکاتی که در انتخاب مبل در نظر می‌گیریم فقط جنس پارچه و چوب آن است اما این گزینه‌ها کافی نیستند. شما باید مبلمان را متناسب با دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید. همچنین سبکی را برگزینید که با شیوه زندگی شما نیز هماهنگ باشد. در این مطلب نکاتی  ارائه می‌شود تا شما را در انتخاب مبلمان سال ۹۸ یاری کند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از هوم دکور؛ بعد از انتخاب سبک کلی دکوراسیون منزل خود انواع مبلمان را بشناسید. می‌توان مبلمان را به سه دسته مبل راحتی، کلاسیک و سلطنتی یا همان مبل‌های استیل دسته‌بندی کرد. سایر مدل‌ها و سبک‌های مبلمان نظیر مبل‌های ال یا شزلون هم در زیرمجموعه همین دسته‌ها قرار می‌گیرند.

مبل راحتی

مبلمان راحتی

مبل راحتی در بین انواع مبل‌ها آشناترین و معمول‌ترین سبک مبلمان استکه در اکثر کشور از این مدل استفاده می‌شود. علت این امر نیز مشخص است؛ راحت بودن این نوع مبلمان.مبلمان راحتی برای سبک‌های امروزی مانند سبک دکوراسیون مدرن یا مینیمال کاملاً مناسب بوده و به‌همین دلیل نیز در بسیاری از خانه‌های امروزی شاهد استفاده از مبل راحتی هستیم.

مبل سلطنتی

مبلمان استیل

مبل سلطنتی همان مبل استیل است. درواقع این سبک مبل با دو نام شناخته می‌شود. مبل‌های استیل از نظر طراحی در نقطه مقابل مبل راحتی قرار دارند؛ چراکه مبل‌های راحتی از نظر طراحی کاملاً ساده اما مبلمان استیل دارای منبت کاری‌ها و نقش و نگارهای فراوانی هستند. مبل‌های استیل از سبک‌های مورد علاقه بسیاری از ایرانیان به شمار می رود و به‌ همین دلیل ممکن است آن‌را در بسیاری از خانه‌های دیده باشید. حتی بسیاری از افراد در کنار مبل راحتی یک دست مبل استیل نیز خریداری می‌کنند. مبل‌های استیل حالت رسمی دارند و معمولاً برای این فضاها استفاده می‌شوند. این مبلمان برای سبک‌های سنتی و دکوراسیون ایرانی مناسب و یکی از مبلمان برگزیده سال ۹۸ است.

مبل کلاسیک

مبل کلاسیک یکی از مبلمان سال 98

مبل‌های کلاسیک را می‌توان از نظر طراحی و شکل ظاهری بین دو مبل راحتی و سلطنتی قرار داد. چرا که این سبک مبل همانند مبل‌های سلطنتی منبت کاری و نقش و نگار دارد اما میزان منبت کاری آن نسبت به مبلمان سلطنتی کمتر است. از طرفی مبل‌های کلاسیک به نوعی  مبل‌های راحتی هم محسوب می شوند. این سبک مبلمان نیز مانند مبلمان استیل برای دکوراسیون ایرانی و سنتی مناسب هستند.البته می‌توان از آن در دکوراسیون مدرن نیز استفاده کرد.

 سبک‌های دیگر مبلمان سال ۹۸

سایر سبک ها

شاید مدل‌های مبلمان دیگری نیز مانند مبلمان ال و یا مبل‌های شزلون نیز دیده باشید که بایستی بگوییم این نوع مبلمان هم در دسته بندی‌ هایی که در بالا اشاره شد قرار می‌گیرند. برای مثال مبل شزلون با توجه به نوع طراحی خود در دسته مبل‌های کلاسیک و یا استیل و مبل‌های ال شکل نیز معمولاً در دسته بندی مبل‌های راحتی قرار داده می‌شوند.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…