شهر جنگلی چین ؛ با برج های مسکونی سرسبز عمودی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ساخت شهر جنگلی یکی از مدرن‌ترین راهکارهای مبارزه با آلودگی هوا است و با توجه به روند گرم شدن کره زمین، در آینده‌ای نزدیک در دیگر شهرهای بزرگ جهان نیز اجرا خواهد شد.
شهر جنگلی

شهر جنگلی چین ، طرحی تازه برای مقابله با آلودگی هوا است. طراح خلاق آن، «استفانو بویری» است که اعتقاد دارد ساخت آسمان‎خراش‎های پوشیده از گیاهان و قرار دادن آن‎ها در کنار ساختمان‎های دیگر می‎تواند به کاهش آلودگی هوای شهرها کمک کند.

شهر جنگلی در منطقه کوهستانی شهر لایژو  کشور چین و در زمینی به مساحت ۱۷۵ هکتار، کنار دریاچه Liujiang قرار دارد.

شهر جنگلی

ساخت شهر جنگلی یکی از مدرن‌ترین راهکارهای مبارزه با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ جهان است و با توجه به روند گرم شدن کره زمین، در آینده‌ای نزدیک در دیگر شهرهای بزرگ جهان نیز اجرا خواهد شد.

بالکن و پشت‎بام این آسمان‎خراش‎ها پوشیده شده از ۹۰۰ درخت و بیش از ۲۰۰۰۰ گیاه و بوته مختلف؛ مثل درختچه، گل و گیاهان زینتی است.

شهر جنگلی چین

 حضور مؤثر گیاهان در بهبود کیفیت هوا نقشی مؤثر دارد و با توجه به مهاجرت سالانه ۱۴ میلیون چینی از روستاها به شهرهای بزرگ و  آلودگی هوای شهرها، دولت چین اقدام به ایجاد این شهر جنگلی کرده است.

تولید سالانه ۵۷ درصد اکسیژن و کاهش دمای هوا، از مزایای زیست محیطی و اقتصادی این شهر زیبا و دوستدار طبیعت است.

چین

این شهر با یک میلیون گل و گیاه؛ با بیش از ۱۰۰ گونه گیاهی و ۴۰ هزار درخت پوشیده شده است.
این حجم گل و گیاه در مجموع سالانه حدود ۱۰ هزار تن دی اکسید کربن و ۵۷ تن آلاینده را به خود جذب کرده و ۹۰۰ تن اکسیژن تولید می‌کند؛ در نتیجه این شهر می‌تواند به کاهش دمای هوا و بهبود کیفیت هوای محلی کمک کرده، از  سر و صدای شهرها بکاهد، زیستگاه‌های جدید ایجاد کند و تنوع زیستی را بهتر کند.

شهر جنگلی چین
همچنین؛ برای خودکفایی کامل این شهر اجرای طرح استفاده از منابع تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی استفاده شده است.

این شهر به مناطق مختلف تجاری، مسکونی و فضاهای تفریحی تقسیم‎بندی شده و یک بیمارستان و دو مدرسه هم دارد. همچنین به کمک یک خط راه آهن الکتریکی سریع، به شهر Liuzhou متصل خواهدشد.

نکته جالب این‎ است که اگر همه گیاهان سبز آسمان‎خراش‎های شهر جنگلی  را روی زمین مسطح در نظر بگیریم؛ فرشی سبز به مساحت ۳۰۰۰۰ مترمربع را پوشش خواهد داد.

برای خواندن مطالب روزآمد و گوناگون از مجله دلتا، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…