دانستنی های مهم درباره چیدمان اتاق خواب

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دکوراسیون اتاق خواب در ایجاد آرامش روانی و داشتن خوابی راحت نقش مهم و اساسی دارد.
چیدمان اتاق خواب

در تعریف اتاق خواب می‎توان گفت این بخش از خانه محیطی است که افراد در آن استراحت می‎کنند و به آرامش می رسند. بنابراین نوع چیدمان، نورپردازی و رنگ های به کار رفته در اتاق خواب باید به آرامش شما کمک کند.

یکی از راه های مهم برای ایجاد آرامش در اتاق خواب استفاده درست از رنگ‎ها است. به همین منظور از میان رنگ ها می‎توانید از  سفید و کرم روشن استفاده کنید. این دو رنگ باعث ایجاد آرامش می شوند.

همچنین برای دیوارها نیز می‎توانید از رنگ‎های استخوانی استفاده کنید. برای رسیدن به بهترین حالت دکوراسیون اتاق خواب حتما باید مبحث رنگ ها را با دقت بحوانید، چرا که رنگ ها می‎توانند عامل مهم و تعیین کننده‎ای در میزان رضایت شما از محیط باشند.

نقش کاغذ دیواری در چیدمان اتاق خواب

برای دیوارهای اتاق خواب اگر قصد دارید از کاغذ دیواری استفاده کنید، حتما کاغذ دیواری های ساده و بدون طرح با رنگ آمیزی ملایم را انتخاب کنید. طرح های شلوغ باعث ایجاد حس سردرگمی می‎شود و محیط اتاقتان را نیز کوچک‎تر می‎کند.

در واقع هر چقدر رنگ‎ها در اتاق خواب آرام‎تر باشند شما عمیق تر و راحت تر به خواب می روید. بنابراین حتما” در انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب خود نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید.

نورپردازی

یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی محیط، توجه به  نور پردازی آن است؛ بنابراین اگر دوست دارید تا اتاق خوابی رمانتیک داشته باشید باید از نور های کدر و تیره استفاده کنید، اما اگر هدف‎تان داشتن اتاق خوابی روشن و شاداب است از نورهای درخشان استفاده کنید.

وسایل اتاق خواب

 حالا نوبت به انتخاب وسایل و نحوه چیدمان اتاق خواب است. اولین نکته مهم این است که حتماً بر اساس میزان فضایی که در اختیار دارید و نوع معماری به کار رفته در اتاق خود برای خرید اقدام کنید.

از وسایل مهم اتاق خواب که در زیبایی این بخش از خانه نقش مهمی دارد می‎توان به تخت خواب اشاره کرد. تخت خواب باید زیبا و راحت باشد و فضایی شیک را برای شما به ارمغان آورد.

ایجاد فضای سبز

داشتن فضای سبز و گلدان های زیبا در اتاق خواب از چندین نظر می‎تواند مفید باشد.

  1. ایجاد فضایی زیبا و مفرح
  2. تصفیه هوای اتاق خواب
  3. ایجاد انرژی مثبت
  4. ایجاد محیطی رمانتیک

تنها نکته مهمی که در این رابطه باید رعایت کنید این است که در استفاده از گلها زیاده روی نکنید، زیرا استفاده بیش از اندازه از گل ها می‎تواند در زیاد شدن دی اکسید کربن محیط تاثیر داشته باشد.

منبع: سایت نی نی نما

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون به مجله دلتا مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۴ ب٫ظ

    مثل همیشه عالی😃😃

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۰۷ ب٫ظ

      از همراهی شما کاربر عزیز سپاسگزاریم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…