فراموشی نشانه هوش بالاست

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده مشخص شده است که فراموشی آن قدر که ما تصور می‎کنیم، اتفاق بدی نیست و الزاما دلیل بر ابتلا به آلزایمر نیست. گاهی فراموش کردن برخی مسائل حتی دارای مزایای فراوان است.
فراموشی

فراموشی موضوعی است که مطمئنا برای همه ما حتی برای یکبار هم که شده اتفاق افتاده است. برای مثال یادمان نیاید کیف پول یا تلفن همراه مان را کجا گذاشته ایم یا اسم یک هنرپیشه معروف را فراموش کنیم یا یادمان برود تولد دوست مان را در روز تولدش تبریک بگوییم و یا حتی دیده شده که بعضی ها با وجود اینکه هنوز به سن پیری نرسیده اند، اما وقتی از محل کار خود خارج می‎شوند کاملا سردرگم دنبال ماشین خود می‎گردند و یادشان نمی‎آید که آن‎را کجا پارک کرده اند!

پس این موضوع به سن و سال  ارتباطی ندارد و یکی از مشکلات جامعه امروزی است که افراد بسیاری حتی در سنین پایین به آن مبتلا هستند.  و اکثرا در حافظه تلفن همراه شان کارهای ضروری و روزانه خود را ثبت می‎کنند. اگر شما هم دچار چنین مشکلی نیستید شاید در آینده ای نزدیک به آن دچار شوید. خیلی ها در چنین شرایطی به شوخی می‎گویند آلزایمر گرفته‎اند و خیلی های دیگر هم خیلی جدی نگران این مساله می‎شوند. اما می‎خواهیم به شما بگوییم که نگران نباشید چون گاهی فراموشی نشانه هوش بالااست.

فراموشی

علت به یاد نیاوردن موضوعات را پیدا کنید

در قدم اول باید بدانید که علت فراموشی شما چه چیزی می‌تواند باشد. اگر علت را بیابید می‌توانید راه حل مناسب‌تری را برای مشکل خود پیدا کنید. علت‌های زیادی می‌تواند ریشه آن باشد. ممکن است دلایل ساده‌ای آن را ایجاد کرده باشد. تغذیه نامناسب، اضطراب و افسردگی، خستگی زیاد، مصرف مشروبات الکلی و یا دلایل دیگر که ممکن است تنش زیادی را در محیط کار یا زندگی برایتان ایجاد کند.

فراموشی

فراموشی نشانه‎ای از هوش بالا است!

بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده مشخص شده است که فراموشی آن قدر که ما تصور می کنیم، اتفاق بدی نیست و الزاما دلیل بر ابتلا به آلزایمر نیست. گاهی به یاد نیاوردن برخی مسائل حتی دارای مزایای فراوان است.

بنابراین خودتان را به دلیل فراموشی سرزنش نکنید. چون نتیجه تحقیقات در این باره نشان می دهد ، افرادی که به فراموشی دچار می‎شوند اغلب دارای هوش بالا هستند زیرا  افرادی که حافظه خوبی دارند، جزئیات غیر ضروری را به یاد نمی‎آورند.

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…