عیدی وزیر به سازندگان مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تصویب طرح افزایش وام ساخت مسکن در شورای پول اعتبار نشان از این واقعیت دارد که وزارت راه و شهرسازی در سال آینده برنامه حمایت از سازندگان را به طور جدی درپیش گرفته است.
افزایش وام ساخت مسکن

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که شورای پول و اعتبار چه زمانی نسبت به افزایش وام ساخت مسکن  می‌دهد؟ گفت: تسهیلاتی که به سازندگان داده می‌شود در شورای پول و اعتبار تصویب شده و به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است که به خریداران نیز قابل انتقال است .

سه عامل شتاب‌دهنده برای ساخت مسکن

به گزارش مجله دلتا به نقل از تسنیم،محمد سلامی افزود: این افزایش افزون بر مشوق‌هایی که در خصوص عرضه زمین و کارت اعتباری مصالح در حال نهایی شدن است، سه عامل شتاب‌ دهنده برای ساخت مسکن به ویژه برای قشر‎های کم درآمد و متوسط محسوب می‌شود.

وی گفت: یکی از تأکیدات جدی ما ارائه راهکار هایی برای تسریع در روند ساخت و عرضه مسکن است، به این منظور تسهیلاتی که هم اکنون به سازندگان داده می‌شود افزایش یافته و امکان انتقال آن به خریدار نیز فراهم شده است.

وی تاکید کرد: اطمینان داریم این اقدام کفایت می‌کند، چرا که هم تورم‌زا نیست و هم می‌تواند قیمت تمام شده مسکن را متناسب حفظ کند.

 وام ساخت مسکن

هزینه اوراق پس از افزایش وام ساخت مسکن

به هر حال ،مجموع این اقدام ها در وزارت راه و شهرسازی را می‌توان نشانه‌ای از جدیت تصمیم‌گیران برای حمایت از بخش مسکن دانست. اگرچه نباید انتظار تغییرات بنیادی در اوضاع راکد کنونی را داشت، اما به عنوان قدم رو به جلو نشانه خوبی از حرکت به سمت اقدام های ساختاری و هدفمند است.

هم اکنون وام ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم وام ساخت مسکن به انبوه‌سازان پرداخت می‌شود. سقف وام ساخت مسکن در تهران ۶۰ میلیون تومان  و این امکان برای سازندگان فراهم است که با تهیه اوراق مسکن به ازای هر واحد از سقف وام ساخت مسکن، بهره‌مند شوند.حال باید دید که  افزایش وام ساخت مسکن به ۱۰۰ میلیون  تومان، هزینه خرید اوراق ثابت خواهد ماند یا افزایش می یابد.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این گزارش  صفحه خبر و گزارش و اخبار مسکن  مجله دلتا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…