آنچه که باید در مورد آلزایمر بدانیم

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آلزایمر مرگ تدریجی سلول‌های مغز است که منجر به زوال مغز می‌شود. تحقیقات نشان داده است که می‌توان از بروز این بیماری تا حدود زیادی جلوگیری کرد.
آلزایمر

نام این بیماری را بسیار شنیده‌ایم و اگر کمی صادق باشیم همه ما از ابتلا به آن هراس داریم. بیماری آلزایمر به مغز آسیب می‌رساند و باعث از دست رفتن تدریجی و مداوم سلامت مغز شده و می‌تواند بر انجام فعالیت‌های روزانه تأثیر بگذارد. بیماری آلزایمر به مرور زمان بدتر شده و میزان تحلیل مغز بیشتر می‌شود اما سرعت این تحلیل در بیماران مختلف متفاوت است. برخی از افراد در همان مراحل ابتدایی بیماری توانایی انجام فعالیت‌های روزانه خود را از دست می‌دهند. اما برخی دیگر ممکن است در مراحل بعدی بیماری با این مشکلات رو به رو شوند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از سایت نمناک؛ بیماری آلزایمر زمانی اتفاق می‌افتد که پلاک‌هایی حاوی شکل بتاآمیلوئید در مغز باشد. همان‌طور که علائم بدتر می‌شوند، افراد برای یادآوری علائم رویدادهای اخیر و تشخیص افرادی که می‌شناسند دچار مشکل می‌شوند. فرد مبتلا به آلزایمر در نهایت به کمک تمام وقت نیاز خواهد داشت.

علائم اولیه آلزایمر

آلزایمر

در سال ۲۰۱۶، محققان یافته‌های خود را ارائه کردند که نشان می‌دهد تغییر در حس شوخ‌طبعی ممکن است نشانه زودرس آلزایمر باشد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که علایم آلزایمر، مانند ضایعات مغزی، ممکن است دردهه‌های اول عمر بروز پیدا کند، حتی اگر علائم پیشرفت این بیماری تا چند سال بعد بروز نکند. این علایم عبارتند از:

  • کاهش شنوایی
  • اثر انگشت غیر طبیعی
  • از دست رفتن حس بویایی
  • افسردگی
  • اختلال بینایی
  • فراموشی بیش از حد امور

برای جلوگیری از آلزایمر چه بخوریم

جلوگیری از آلزایمر

۱. روغن نارگیل: خوردن ۱ تا ۲ قاشق چای خوری روغن نارگیل، سرد و فشرده دو بار در روز به طور منظم ، همچنین روغن نارگیل را در خوراکی های  خود، سالاد و کوکی‌ها استفاده کنید.

۲. ویتامین B12: غذاهایی با دارا بودن ویتامین B12 بالا مانند گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، لوبیا خشک شده، آووکادو، غلات غنی شده و شیر سویا بیشتر مصرف کنید.

۳. دارچین: دارچین را در چای، نان تست، غلات، بلغور جو دوسر، محصولات پخته شده، سالاد میوه و کوکی ها استفاده کنید.

۴. بادام: خوردن مقداری از بادام خشک روزانه برای جلوگیری از AD ؛ یکی دیگر از گزینه‌ها این است. هر روز ۸ تا ۱۰ بادام خرد شده و پوست کنده را ناشتا میل کنید.

۵.زردچوبه: هر روز یک لیوان شیر زردچوبه بنوشید. برای تهیه این شیر فقط یک و نیم قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در یک فنجان شیر بجوشانید؛ آن‌را با عسل بنوشید.

توجه:زردچوبه ممکن است برای افراد مبتلا به سنگ‌های صفراوی و انسداد مجاری صفراوی مناسب نباشد.

۶. اسیدهای چرب امگا ۳؛ با خوردن ماهی‌های چرب، گردو، دانه‌های کتان، لوبیا، روغن زیتون ، پوره کدو و موادغذایی حاوی اسیدهای چرب، امگا ۳ تامین می شود.مصرف مکمل‌های اسید چرب امگا ۳، حاوی حداقل ۶۰۰ میلی‌گرم DHA روزانه که برای تعیین میزان  مناسب، با پزشک خود مشورت کنید.

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر

jelogiri az alzaymer 2 آنچه که باید در مورد آلزایمر بدانیم

عواملی هستند که ممکن است به جلوگیری از آلزایمر کمک کنند؛ این عوامل عبارتند از:

انجام دادن ورزش منظم

مراقبت از سلامت سیستم قلبی عروقی

مدیریت بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، چاقی، سیگار کشیدن و فشار خون بالا.

پیروی از یک رژیم غذایی متنوع و سالم

یادگیری و آموختن مطالب جدید

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا  دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…