طرز تهیه سبزه عید برای سفره هفت سین

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای کاشت زیبا ترین سبزه عید برای سفره هفت سین خود با این گزارش همراه باشید.
سبزه عید

با فرارسیدن ایام نوروز اغلب مردم در پی آماده کردن سبزه عید هستند تا با کاشت و استفاده از آن سفره هفت سین خود را تکمیل کنند. اما همان‎طور که می‎دانید آماده کردن این سبزی آداب خاصی دارد. به همین سبب با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال قصد داریم تا شما را با  نحوه تهیه سبزه عید آشنا کنیم.

طرز تهیه سبزه با بذر گندم

یکی از متداول ترین سبزه های سفره هفت سین، سبزه ای است که با دانه و بذر گندم کاشته شده باشد. در این شیوه کافی است که مقداری گندم بردارید و آن را در حدود ۲ تا ۳ روز بخیسانید. اما حواستان باشد که برای این کار باید حداقل دو هفته قبل از عید اقدام کنید تا به رشد قابل توجهی برسد. ولی با توجه به اینکه در روزهای پایانی اسفندماه هستیم و زمان زیادی برای رشد این بذر نمانده، اگر برای سبزی عید سفره هفت سین خود این شیوه از کاشت را انتخاب کنید تا چند روزه آینده شاهد رشد اندک بذرها خواهید بود.

مرحله دوم:

بعد از خیساندن دانه های گندم آنها را در ظرف مورد نظر خود بریزید و  با کمک یک پارچه یا دستمال مرطوب روی آن را بپوشانید. بعد از چند روز دانه ها کمی رشد خواهند کرد . سپس باید پارچه مرطوب را از روی آن بردارید و بگذارید سبزه رشد خود را ادامه دهد.

سبزی عید

طرز تهیه سبزه با هسته مرکبات

چند سالی است که به علت رعایت برخی مسائل زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف گندم اغلب خانواده ها با استفاده از هسته‎ی مرکبات سبزی عید خود را درست می‎کنند. بنابراین اگر شما نیز به این کار علاقه دارید برای شروع می‎توانید هسته مرکباتی مثل پرتقال، نارنج و یا لیمو را بردارید و آنها را ۲ روز بخیسانید، سپس دانه ها را در خاک سبک بکارید. ناگفته نماند که اگر پوست دور هسته مرکبات‎ را جدا کنید می‎توانید شاهد رشد و جوانه زدن زودتر بذرتان باشید.

هفت سین

طرز تهیه کاشت سبزه خاکشیر

یکی از قدیمی ترین نمونه های کاشت سبزی عید استفاده از خاکشیر است. برای کاشت این سبزه مقداری خاکشیر (چیزی حدود یک استکان) را با ۵ استکان آب مخلوط کرده و در ظرفی بریزید. سپس اجازه دهید این ترکیب چیزی حدود ۵ تا ۶ ساعت بماند تا لعاب بیندازد. بعد با لایه‎ای نازک از پنبه ظرف مورد نظر را پوشش داده و لایه‎ی تنظیف نیز  روی آن بکشید.

بعد، یک لایه‎ی نازک از خاکشیر را روی آن بریزید. سپس روی یک نایلون چند حفره ایجاد کرده و آن را به مدت ۲ تا ۳ روز روی خاکشیر بکشید و در طی این مدت نیز سبزه را آبیاری کنید.

کاشت سبزی عید با خاکشیر

کاشت سبزی عید با خاکشیر

طرز تهیه سبزه عید با عدس

عدس یکی دیگر از حبوباتی است که می توانید از آن برای کاشت سبزه عید استفاده کنید. برای سبز شدن عدس ۱۰ تا ۱۲ روز زمان نیازاست اما از آنجا که دانه های عدس سریع رشد می‎کنند در روزهای باقیمانده نیز می‎توانید برای کاشت آن اقدام کنید.

برای این کار در ابتدا مقداری عدس آماده کنید و آن را درون ظرف با آب مخلوط کنید. سپس ترکیب عدس و آب را حدود ۲ تا ۳ روز کنار بگذارید تا عدس کاملا خیس بخورد و پوسته اش نرم شود. حالا کم کم وقت جوانه زدن است. توجه داشته باشید که در طی این زمان باید به طور روزانه آب ظرف را عوض کرده و آن را تازه کنید.

کاشت سبزی عید با عدس

برگرفته از سایت چیدانه

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…