مخمل کوه ، قلب سبزِ استان لرستان

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مخمل کوهِ خرم آباد، قلب استانِ لرستان یکی از دیدنی‎ترین مناطق در دامنه کوه‎های زاگرس است که به دلیل پوشش سبز آن به مخمل کوه معروف شده است.
مخمل کوه

مخمل کوه خرم آباد، چشم انداز بی نظیری از رشته کوه‎های زاگرس، سرسبز و پوشیده شده از گل‎سنگ‎ها، با آبشاری جاری بر دامنه کوه ، قلبِ سبز استان لرستان است.

مخمل کوه

کوهی به لطافت مخمل

مخمل کوه استان لرستان از کجا به کوه مخملی معروف شد؟ طبیعت جذاب و چشم نواز دامنه کوه به دلیل رویش گل‎سنگ‎های آفتاب گریزی ‎است که در فصل بهار روی سنگ‎های دامنه کوه را می‎پوشانند، و آن بخشی که کمتر مورد تابش نور قرار گرفته‎اند سبز‎تر است. رنگ سبزِ مخملی این گل‎سنگ‎ها باعث شد که این کوه‎های خشن نامی به لطافت مخمل را از این پوشش گیاهی وام بگیرند.

جایگزین مخمل کوه ، قلب سبزِ استان لرستان

آبشار مخمل کوه

سرو صدای آبشار‎های گوناگون در استان لرستان از هر سو شنیده می‎شوند؛ به نحوی که لرستان را بیشتر گردشگران سرزمین آبشار‎ها می‎نامند. آبشارهای کوچک و بزرگی که بردامنه کوه‎ها جاری است و زیبایی پر صلابت آنرا دو چندان می‎کند. یکی از این آبشار‎ها که در کنار آبشار  نوژیان وَ بیشه ِ لرستان قد علم کرده، آبشار مخمل کوه است که مانند رگی پر خون در قلب سبز لرستان جریان دارد.

مخمل کوه

دسترسی به آبشار

مسیرهای سخت عبور برای رسیدن به آبشار‎ها ، شما را از دیدن این پدیده های زیبا محروم می کند؛ اما مسیر رسیدن و دسترسی به آبشار مخمل کوه بسیار راحت است. و شما می‎توانید برای یک کوه پیمایی فرح‎بخش کنار این آبشار، لحظه شماری کنید. از راهی آسفالت شده و هموار به دامنه کوه می‎رسید و سپس به راحتی کفش های کوه پیمایی خود را به پا کنید.

مخمل کوه

طبیعت بکر مخمل کوه

یکی از پارک های گردشگری استان لرستان، پارک جنگلی مخمل کوه است. با گونه های متعددی از درختان و به طور خاص درختان بلوط. این پارک در ۱۵ کیلومتری جاده خرم آباد به الشتر واقع شده است. اداره منابع طبیعی استان لرستان با همکاری شهرداری، آلاچیق‎های متعددی در این پارک برای رفاه حال گردشگران تعبیه کرده‎اند. در ضمن مشکل نبودن آب آشامیدنی در این منطقه با تانکرهای ثابت و سیار حل و همچنین تعدادی سرویس بهداشتی نیز درمسیر عبور گردشگران ایجاد شده است.

مخمل کوه

پیشنهاد بازدید

خرم آباد یکی از مناطق مهم گردشگری در استان لرستان محسوب می‎شود.  شهری با جاذبه های تاریخی مانند قلعه فلک الافلاک وگرداب سنگی جاذبه‎های گردشگری طبیعی مانند انواع آبشار‎ها که به همین علت شهر آبشار‎ها نیز نام گرفته است و همچنین با ساکنان بومی و مهمان‎نواز که خصلت تمام ایرانیان است. بنابر‎این پر بی راه نیست که پیشنهاد دهیم که برای سفرهایِ نوروزیِ خود سری به استان لرستان زده و خود را به دیدن تکه ای از پازل زیبای ایرانمان میهمان کنید.

مخمل کوه

برای خواندن مطالب مرتبط با مجله دلتا همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…