آبشار آب پری ، طبیعت گردی در تمام فصول

۱۳
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آبشار آب پری یا پری رویان با نام اصلی پری او، یکی از زیبا ترین آبشارها در استان مازندران است. که به دلیل طبیعت بکر و آب و هوای مناسب به یکی از مناطق گردشگری و توریستی شمال کشور بدل شده است.
آبشار آب پری

سفر قرار است همیشه از دغدغه هایمان کم کند پس باید مقصدی خاص را برگزینیم تا هم آرامش بگیریم و هم خستگی کار. برویم تمام همین دغدغه هایمان را پای آبشاری، دامنه کوهی؛ دشتی، دمنی؛ یک مکان تاریخی یا مقصدی تفریحی رها کنیم و با انرژی خوب به خانه برگردیم. جایی مثل مناطق جنگلی زیبا، دریاچه های چشم نواز، آبشار هایی تماشایی با مسیری پر از چشم انداز های ژرف. خیلی هم عالی‌است. صفحه گردشگری مان هم امروز به یک آبشار سر زده است. آبشار آب پری یا پری رویان تا کنار این آبشار دمی بیاساید. با مجله دلتا همراه شوید.

آبشار پری او

آبشار آب پری کجاست ؟

آبشار آب ‎پری و جاده زیبای منتهی به آن یکی از مناطقِ چشم نواز و دیدنی در استان مازندران است. وقتی برای دیدنش می‌روید آنچه خواهید دید شاید با تصورات شما از آبشار کمی متفاوت باشد. آب پری از روی سنگ‌ هایی که در اثر رانش زمین، در شیب تند کوه گردِ هم آمده اند عبود می‌کند و شما شاهد سقوط آب نخواهید بود. به دلیل همین منظره دل نواز است که بسیاری گردشگران آنجا را منحصر به فرد می‌دانند. یکی از مقاصد پرطرفدار که در فصول پر آب سال دیدنی تر هم می شود.

آب این آبشار از چشمه یکی از کوه های مازندران سرچشمه گرفته و مسیر خود را به آن سوی جاده و دره ای جنگلی ادامه می‌دهد. به حدی زلال است که برخی از آن به عنوان آب آشامیدنی استفاده می‌کنند. در زبان محلی با نام “پری او” نیز شناخته می‌شود و نام آن را از یک افسانه کهن گرفته اند.

طبیعت گردی آب پری

چطور به آبشار آب پری برویم ؟

آدرس: استان مازندران – ۱۳ کیلومتری شهر رویان – جاده رویان – بلده – منطقه آب پری

مسیری که به آبشار آب پری می‌رسد به قدری دوست داشتنی‌است که شاید رسیدن به آبشار برایتان جذاب تر از خود آن هم باشد. مسیری که با درختان احاطه شده و زیبایی آن در فصل زمستان بسیار چشم نواز است.

این منطقه در پنج کیلو متری شهر نور نزدیک شهر رویان واقع شده. اگر از این مسیر بیایید وارد جاده رویان-بلده شوید چیزی حدود ۱۲ کیلومتر که برانید، آبشار سمت چپتان مشخص است. اگر از سمت چالوس به جاده بزنید، باید به شرق رفته، و پس از نوشهر و گذشتن از جنگل سیسنگان به شهر رویان با نام قدیمیِ علمده برسید. وَ کمی بعد آبشار را خواهید دید. منطقه خوش آب و هوایی که گاهی اختلاف دمای آن با شهر رویان به ده درجه سانتی گراد می‌رسد.

آن ۱۲ کیلومتری که طی می‌کنید، همان بخش زیبای جاده آبشار آب پری است. خیلی ها این جاده را به همین نام آبشار می‌شناسند. یک مسیر پیچ در پیچ است که با نام گلندرورد و سوردار مشهور شده است. هم‎ سطح جاده چالوس است. اما به مراتب زیبا تر و بکر تر از آن.

جاده پری رویان

 آبشار آب پری منطقه ای برای گردشگری

این آبشار در دل پارک جنگلی رویان قرار گرفته است و پارک امکانات خوبی هم برای گردشگران دارد. مانند منابع آب آشامیدنی، سرویس های بهداشتی، آلاچیق هایی برای استراحت و وسایل بازی کودکان که می‌تواند محل خوبی برای گذراندن یک روز خوب هم باشد. به علاوه شما با سفر به این آبشار گزینه های متعددی به عنوان یک گردشگر خواهید داشت.

  • طبیعت گردی کنید

    طبیعت زیبای این آبشار در همه فصل ها عالی است. بهار و تابستانش آب و هوای مطبوع دارد و بسیاری آبشار آب پری و جنگل اطرافش را برای تفریح انتخاب می‌کنند. درختان و گیاهان در جای جای آن و صدای عبور آب، نسیم خنکی که می‌وزد و نور خورشید که از لا به لای شاخه ها به زمین می تابد می‌تواند تصویری بی نظیر در یک سفر طبیعت گردی برایتان به ارمغان بیاورد.
    از سویی پاییز و زمستان این آبشار فصل پر آبیِ آبشار آب پری است و با اینکه ممکن است هوا کمی سرد باشد اما به قدری طبیعت اطراف آبشار زیبا خواهد بود که تبدیل به مأوای گردشگران می شود.

  • عکاسی کنید

    غیر از طبیعت اطراف آبشار سوژه های بی نظیر عکاسی را در اطراف آبشار آب پری خواهید یافت. هموطن هایی که برای خوش گذرانی آمده اند، بازار روبروی آبشار و خودِ آبی که از روی سنگ ها جاری است می‌تواند تصاویر بی نظیری برای قاب خاطرات شما باشد.

عکاسی اطراف آب پری

  • خوشمزه گردی کنید

    وقتی به این آبشار سفر می‌کنید در تمام طول سال در اطراف آب پری و همه جاده منتهی به آبشار آب پری رستوران های کوچکی ساخته شده که می‌توانید یک وعده غذای محلی، آش های خوش طعم آنجا و یا چای ذغالی و… را در آن ها امتحان کنید. همچنین زنان روستایی محصولاتی را برای فروش می آورد که خرید آن ها به عنوان سوغاتی خوشمزه هم خالی از لطف نیست.

  • کمپ بزنید

    با اینکه آبشار آب پری در منطقه ای دست نخورده و زیبای قرار گرفته و در همه فصول یکی از مقاصد بی نظیر گردشگری است، شما به راحتی می توانید با اینهمه شلوغی جایی مناسب و دنج برای خودتان پیدا کرده و اتراق کنید. با رعایت نکات ایمنی و حفاظت از طبیعت زیبای این منطقه می توانید آتش کوچکی به پا کنید، غذایی پخته  و از منظر عالی و هوای خوب لذت ببرید. اگر تصمیم به ماندن هم دارید، کمی آنطرف تر از آبشار، کمپ زدن با رعایت سلامت محیط زیست می‌تواند یک ایده خوب در این منطقه باشد.

جاده رویان

۱۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۲۶ ب٫ظ

    واقعا زیباست

    پاسخ

  2. نامجو

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

    خیلی زیباست

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

      بلی بسیار 🙂

      پاسخ

  3. فتحی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

    بسیار زیبا

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

      بلی بلی 🙂

      پاسخ

      • مسعود

        ۲۴ دی ۱۳۹۸ در ۸:۲۴ ب٫ظ

        بسیار جذاب و زیباست

        پاسخ

  4. شمس

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۱ ق٫ظ

    جه جای قشنگی و چه آرامشی دارد ممنون از شما

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۲ ق٫ظ

      ممنون از شما که مطالب رو دنبال می کنید 🙂 🙂

      پاسخ

  5. یوسفی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۸:۵۱ ق٫ظ

    زیباست

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

      بلی بلی 🙂

      پاسخ

  6. روزبهانی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۸:۳۶ ق٫ظ

    طبیعت زیبا

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

      بلی بسیار 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…