انجیر خشک و فواید آن برای استخوان

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انجیر خشک یکی از منابع موثر غیرلبنیاتی کلسیم در پیشگیری از پوکی استخوان است.
انجیر

مدیر آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به فواید بسیار میوه انجیر برای تندرستی  گفته است که انجیر خشک یکی از منابع موثر غیرلبنی کلسیم در پیشگیری از پوکی استخوان است.

به گزارش مجله دلتا و به نقل از ایسنا، مینا کاویانی گفت: انجیر میوه‌ای خوش‌طعم و شیرین است و بخشی از انرژی، فیبر غذایی و برخی مواد مغذی مثل پتاسیم، آهن، کلسیم و ویتامین‌های C و فولات را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه انجیر با داشتن مقادیر مناسبی فیبر غذایی در پیشگیری و رفع یبوست به‌ویژه در کودکان موثر است افزود: دو عدد انجیر تازه که حدوداً ۱۱۰گرم وزن دارد، حدود ۱۱ % نیاز روزانه فیبر غذایی را تأمین می‌کند. همچنین حاوی مقادیر مناسبی از آهن با منشاء گیاهی است که می‌تواند در تأمین نیاز بدن به آهن به‌ویژه برای گیاه‌خواران و دخترانی که در سنین بلوغ هستند، مفیدباشد.

kkkk انجیر خشک و فواید آن برای استخوان

به گفته وی، انجیر خشک  از منابع خوب غیرلبنی کلسیم در جلوگیری از پوکی استخوان به‌شمار می‌رود و با توجه به افزایش نیاز نوجوانان در سنین رشد و بلوغ، در تأمین بخشی از نیازهای این گروه سنی به کلسیم می‌تواند موثر باشد؛ طوری که سه عدد انجیر خشک ۲۱درصد کلسیم مورد نیاز روزانه را تأمین می‌کند.

مدیر آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با بیان اینکه انجیر یک میان‌وعده کم‌حجم و مغذی است و به‌ ویژه مصرف آن برای دانش آموزان توصیه می‌شود، افزود: تحقیقات نشان داده است که رنگدانه‌های گیاهی انجیر به مقدار زیاد در پوست این میوه وجود دارد، تاثیرات آنتی اکسیدانی مفیدی برجا می‌گذارد و در کاهش خطر ابتلا به  بیماری‌های مزمن موثر است.

منبع: ایسنا

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

یک نظر

  1. رضایی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ در ۹:۲۰ ق٫ظ

    انجیر خشک خوووب کیلو چنده؟؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…