خانه مدرن و حلزونی مکزیک ؛ هماهنگ با طبیعت

۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه حلزونی چه از نمای بیرون و چه از داخل ساختمان بسیار جالب و شگفت انگیز است.
خانه مدرن

خانه مدرن و حلزونی مکزیک؛ هماهنگ با طبیعت و ساختارشکن ساخته شده است که در نگاه اول خلاقیت یک هنرمند را به نگاه ما هدیه می‎دهد. معمار آن خاویر سنوسیان است که برای ساخت  این  خانه مارپیچی  از موجودات آبزی الهام گرفته و  در طراحی این ساختمان، معماری مدرن را با هنر مفهومی ترکیب کرده است. این خانه مدرن در گروه  معماری‎های ارگانیک و طبیعی قرار دارد و افرادی که در آن اقامت دارند، حس می‎کنند بخشی از طبیعت هستند.

ساخت خانه حلزونی در سال ۲۰۰۷ میلادی بوده و ناتیلوس(Nautilus) نام دیگر آن است که از اسم یک زیردریایی معروف گرفته شده است.

خانه حلزونی

معماری مدرن خانه حلزونی

فرم سازه‎های این خانه قرینه نیست و  از فرم‎های مارپیچ طبیعت مثل: کهکشان‎ها، توفان پیچنده، گرداب، صدف‎های مخروطی شکل و حتی اثر انگشت انسان الهام گرفته شده است.

شکل‎های دایره‎ای و منحنی‎های این ساختمان، ساختار داخلی بدن حلزون را نمایش می‎دهند. انحنای پوسته حلزون از یک اولگاریتم ریاضی پیروی می‎کند که نمونه کامل یک ساختار بی عیب و نقص است. این خانه یک برداشت آزاد از جهان است که هدف اصلی ساخت آن هماهنگی کامل با طبیعت بوده است.

Nautilus House

از آن‎جا که پوسته حلزون صدفی‎شکل است، سعی شده تا کل فضای داخلی به صورت یکپارچه با راهروهای سرتاسری گرد و پلکان‎های مارپیچی و با پوشش گیاهی باشد.

همچنین رنگ‎های انتخابی برای داخل خانه به نحوی انتخاب شده‎اند که به فضای افسانه و رویا نزدیک باشد.

خانه در مکزیک

بخش‎های مختلف خانه مدرن حلزونی

 بخش‎های این خانه زیبا شامل چمن مصنوعی، اتاق ها و حمام می‎شود. طراحی اتاق‎ها، راهروها و حمام به گونه‎ای است که  نور خورشید به راحتی در آن ها جریان می‎یابد. راه پله‎های این ساختمان به صورت مارپیچ، به هال راه دارند.

حتی مبلمان این خانه به گونه‎ای طراحی شده  تا با فضای منحنی‎شکل آن به خوبی هماهنگ شوند. می‎توان از یک مسیر سنگی همراه با فرشی از چمن عبور کرده و به داخل حمامی رسید که آب از دیوارهای شنی آن، به پایین فرو می‎ریزد. دیوارهای شنی این خانه مدرن و رویایی، به انسان احساس زیر آب دریا بودن را القا می‎کند.

Nautilus House

مصالح کاربردی خانه حلزونی

این خانه با میله‎های فلزی و توری‎های محافظ که به صورت فشرده درآمده‎اند؛ ساخته شده است. این تکنیک باعث می‎شود تا ایجاد حالت‎های مارپیچی و انحنای بنا، بدون نیاز به دیوارهای نگهدارنده و ستون انجام شود. تورهای فلزی علاوه بر این‎که از دیوارهای نگهدارنده سبک‎تر هستند، مزایایی مثل مقاومت در برابر زلزله و ماندگاری بالا هم دارند.

یکی از نقاط قوت طراحی این ساختمان استفاده از شیشه‎های رنگی در آن است که از  داخل و خارج بسیار زیبا دیده می‎شود. داخل این خانه پر از فضاهای مارپیچی و دایره‎ای است. همچنین این سازه از جنس چوب و مصالحی ساخته شده است که دوستدار طبیعت هستند.

خانه مدرن و حلزونی

 

برای دیدن مطالب بیشتر از صفحه‎های معماری و دکوراسیون و معماری های خاص ، از  مجله دلتا؛ جامع‎ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…