صاحب خانه شدن ، صبر ۲۵ ساله می‎خواهد

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این خبر کاملاً موثق است؛ مدت انتظار صاحب خانه‌ شدن در ایران، به حدود ۲۵ سال رسیده است.
صاحب خانه شدن

صاحب خانه شدن صبر ۲۵ ساله می‎خواهد.

اگر یک ایرانی صبور و بردبار هستید و هنوز رویای صاحب خانه شدن را در سر می‎پرورانید، امید می‎رود پس از ۲۵ سال انتظار، به آرزوی خود برسید و این موضوع کاملاً موثق است. از آن‎جا که میانگین  درآمد خانوارها حدود چهار تا پنج میلیون تومان است و از سوی دیگر خط فقر به بیش از ۲.۵ میلیون تومان رسیده است، یعنی اگر پس‌انداز خانوارها را بدون احتساب تورم در نظر بگیریم و مبلغ باقی‌مانده برای هزینه خرید مسکن اختصاص یابد، حدود ۲۵ سال زمان می‌برد تا صاحب خانه شویم.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا سلمان خادم‌المله، کارشناس بازار مسکن معتقد است: «افزایش ۲.۹ درصدی قیمت مسکن در بهمن ماه نسبت به دی‌ماه ۹۷ به دلیل بالا رفتن تقاضای شب عید است که هر سال با آن روبه‎رو هستیم؛ ولی نکته این است که قیمت مسکن مثل سایر کالاها از تعادل عرضه و تقاضا حاصل می‌شود و قیمت میانگین ۱۰ میلیون تومان برای کسانی که تقاضای مصرفی دارند، عدد بسیار بالایی است.»

صاحب خانه شدن

خنثی بودن بازار مسکن نسبت به افزایش قیمت‎ها

این کارشناس، واکنش بازار مسکن نسبت به افزایش قیمت‌ها را خنثی دانست و افزود: «توان مالی خانوارهایی که متقاضیان مصرفی مسکن هستند؛ به شدت کاهش یافته و نمی‌توانند مسکن مناسب تهیه کنند. خروجی این مسئله به کاهش میزان معاملات، مهاجرت معکوس و حاشیه‌نشینی منجر می‌شود.»
همچنین، آمار بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در بهمن ماه ۹۷ نشان می‌دهد میانگین قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، ۹ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان بوده است که نسبت به ماه گذشته و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۱.۷ درصد و ۸۵.۱ درصد افزایش داشته است.

برای خوانش آخرین خبرهای روز بازار مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش  و اخبار مسکن  مجله دلتا ، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

۲ دیدگاه

  1. یه جوون بدبخت

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ در ۱۰:۱۶ ب٫ظ

    بدبخت ما جووونای ایرانیم.نه زن داریم نه هیچی خونه پیشکش دزدای مرجان شیخیالسلام

    پاسخ

    • زهرا دُرّی

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

      سلام دوست گرامی. صاحب خانه شدن خوشبختی نیست. همچنان که ازدواج کردن هم خوشبختی نیست. اخلاق نیک و محبت به همنوعان و امید به خدا و تلاش در همین شرایط نیز می‎تواند از ما یک انسان خوشبخت بسازد. روزگارتان پرلبخند. “مجله دلتا”

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…