خانه مسافرتی تاشو!

۲
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه مسافرتی تاشو در حالت عادی شبیه کانکس است، اما وقتی از دو طرف باز شود، در یک چشم به هم زدن تبدیل به یک خانه لوکس همراه می‎شود.
خانه مسافرتی تاشو

خانه مسافرتی تاشو برای روزگار ما می‎تواند بسیار مناسب باشد و اگر مثل نویسنده، خانه‎های کوچک و دنج را به خانه‎های قصرمانند و لوکس ترجیح می‎دهید، آن هم خانه‎ای که مثل تلفن همراه، خانه همراه باشد، شما را به خواندن این مطلب دعوت می‎کنم.

خانه مسافرتی تاشو که بسیار شبیه آکاردئون است، توسط Markies طراحی شده و در سال ۱۹۸۵ جوایز زیادی برای این طراحی خانه جالب به او اهدا شده است. با هم به بررسی این خانه تاشو مسافرتی جالب می‎پردازیم.

خانه مسافرتی تاشو

اگر با این وضع تورم، توانایی سفر رفتن داشته باشیم، با این خانه مسافرتی می‎توانیم هرجا که بخواهیم ساکن شویم و از هر منظره‎ای  لذت ببریم. یا ماهیگیری کنیم و حال خوب داشته باشیم.

این خانه همراه در شب نیز روشنایی کافی دارد و مانند نگینی در تاریکی شب می‌درخشد.

خانه مسافرتی

وقتی خانه مسافرتی تاشو باز می‎شود

خانه مسافرتی تاشو در حالت عادی شبیه کانکس است؛ اما وقتی از دو طرف باز شود، در یک چشم‎ به‎ هم زدن تبدیل به یک خانه لوکس همراه می‎شود. زمانى که دیوارها شروع به پایین آمدن می‎کنند، متوجه می‎شوید که این خانه مسافرتی تاشو از چه امکاناتى برخوردار است!

این خانه بعد از باز شدن به خانه‌ای دو خوابه و بزرگ تبدیل می‌شود که یک سمت آن روکشی شفاف دارد و  آفتاب به خوبی درون آن را روشن می‌کند.

برای این قسمت سایبان تاشو طراحی شده است تا بتوان میزان نور آفتاب ورودی به آن را تنظیم کرد. پس از جا به جایی این کابین به خارج از جاده و انتخاب جای مناسب برای استقرار، شبیه به آکاردئون و به راحتی باز و در این حالت ، مساحت آن سه برابر می‌شود.

خانه برای سفر

معماری فضای داخلی

فضای داخلی آن بزرگ و با یک خانه معمولی قابل مقایسه است. همچنین، از فضای داخلی مناسب آن می‌توان به جای اتاق نشیمن استفاده کرد. کابینت‌ و انبار هم دارد که در کنار وسایل پخت و پز؛ آشپزخانه‎ای زیبا را تشکیل می‌دهند.

موقع خوابیدن در فضای بسیار ساده، تخت‌های راحت جای داده شده است. در فاصله میان چهار تخت داخلی آن نیز پارتیشن‌های جداکننده‌ای قرار داده شده است. اگر علاقه یا امکان غذاخوردن در فضای باز را نداشته باشید، این خانه یک آشپزخانه کامل با میز ناهارخوری کارآمدی را در خود جای داده است.

خانه برای سفر

با وجود مشکلات زیستی در خانه‎سازی‎های انبوه و همچنین کمبود فضا در آینده، برای کاهش صدماتی  که ساختن خانه به انسان‎ها وارد می‎کند؛ ساخت خانه های تاشو می‎تواند یکی از بهترین کارها باشد. سبک متفاوت طراحی این خانه زیبا می‎تواند در آینده به یکی از مکان‎های اصلی زندگی انسان تبدیل شود. این خانه قابلیت آن را دارد که خود را با تمام شرایط آب و هوایی تطبیق دهد.

خانه تاشونده

هر زمان هم خواستید می‎توانید خانه خود را جمع کنید و به شهر و مکان دیگری بروید و از منظره‎های دلپذیر و چشم‎نواز لذت ببرید.

برای دیدن مطالب بیشتر از صفحه‎های معماری و دکوراسیون و معماری های خاص ، از  مجله دلتا؛ جامع‎ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

۲ دیدگاه

  1. محمد نیکروش

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

    چقدر خوب بود اگر ستاد بحران پیش بینی میکرد و تعداد زیادی از این خانه های مسافرتی تهیه می کرد تا در زمان وقوع حواث مردم دچار بحران نمی شدند

    پاسخ

    • زهرا دُرّی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

      سلام و سپاس. بله. حق با شماست.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…