افزایش معاملات مسکن در گروه آپارتمان‎های نوساز

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبیعی است در بازاری که تعداد واحد های مسکونی عرضه شده بیشتر باشد، دامنه انتخاب خریدار بیشتر و یافتن آپارتمان متناسب نیاز، سلیقه و بودجه او راحت تر خواهد بود.
افزایش معاملات مسکن

افزایش معاملات مسکن در گروه آپارتمان‎های نوساز در هفته‌های اخیر قابل توجه بوده است.

بعد از این‎که خریداران، بازار مسکن را به دلیل تورم ترک کردند، فروشندگان هم از عرضه آپارتمان های خود به بازار منصرف شده‎اند. این موضوع موجب رکود بیشتر بازار خرید و فروش مسکن شده است. اما حضور بیش از پیش خریداران در بازار مسکن بهمن‌ماه، که نقطه اوج بازار شب عید محسوب می‌شود و به طور معمول از پاییز و زمستان گرم‌تر است، سبب شد عده‌ای از فروشنده‌ها نیز با عرضه دوباره آپارتمان‌های خود به بازار مسکن به افزایش معاملات کمک کنند. طبیعی است در بازاری که تعداد واحد های مسکونی عرضه شده بیشتر باشد، دامنه انتخاب خریدار بیشتر و یافتن آپارتمان متناسب نیاز، سلیقه و بودجه او راحت‎تر خواهد بود. به این ترتیب عرضه بیشتر در افزایش معاملات مسکن نقش مستقیم دارد.

افزایش معاملات مسکن

علت بازگشت فروشندگان مسکن به بازار معاملات مسکن

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد مشاوران املاک می‌گویند: عده‌ای از مالکان آپارتمان‌های نوساز و تازه‌ساز در ماه‌های اخیر تصور می‎کردند که شاید تحت‌تاثیر نوسان دوباره قیمت در سایر بازارهای سرمایه‌گذاری، قیمت مسکن باز هم رشد کند و آن‎ها بتوانند سال آینده با قیمت بالاتری ملک خود را بفروشند. آن‎ عده که به این دلیل از بازار مسکن خارج شده بودند، طی دو ماه اخیر دوباره به بازار مسکن بازگشته‌اند و همین موضوع سبب شده است تعداد آپارتمان‌های عرضه شده در بازار نوسازها به نسبت در مقایسه با پاییز و ماه اول زمستان افزایش یابد.

البته این نکته هم قابل توجه است که سازنده‌ها هنوز هم چندان به عرضه آپارتمان‌های تکمیل شده تمایل ندارند و در نتیجه یک یا چند واحد از کل مجموعه تکمیل شده خود را به بازار عرضه کرده‌اند. آن‎ها تصور می‌کنند بهتر است از این بازارگرمی نسبی در شرایط رکود عمیق مسکن، بهره ببرند. درعین حال مالکان باز هم  بخشی از واحدها را برای فروش در سال آینده ذخیره کرده‌اند.

هرچند کارشناسان مسکن معتقدند: مسکن دیگر تاب افزایش قیمت قابل‌توجه در سال آینده را ندارد و نوسان ماهانه ارزش ملک، محدود به رکود بازار خواهد بود.

برای پیگیری آخرین خبرهای  بازار مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش  و اخبار مسکن  مجله دلتا ، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…