چگونه سفر نوروزیِ کم‎هزینه اما به یاد ماندنی داشته باشیم؟

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر نوروزیِ کم‎هزینه و به یاد ماندنی فقط با برنامه ریزی و کمی تامل برای کم کردن هزینه‎های سفر امکان پذیر است. و لازم نیست برای داشتن سفری دلچسب و مفرح‎ پول زیادی هم داشته باشیم.
1 16 چگونه سفر نوروزیِ کم‎هزینه اما به یاد ماندنی داشته باشیم؟

چگونه سفر نوروزیِ کم‎هزینه و به یاد ماندنی داشته باشیم. برای سفر های نوروزی، لازم نیست حتما “پول” زیادی هم داشت؛ بلکه با یک برنامه‎ریزی درست می‎توان سفر کم‎هزینه‎ و به یاد‎ماندنی ای را در بهارِی زیبا تجربه کنیم.

 چطور هزینه‎های سفر را کاهش دهیم.

سفر نوروزی کم هزینه

جاده سر آغاز یک سفر به یادماندنی

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که براین باورند حرکت در جاده‎، دیدن مناظر زیبا و رودخانه‎های جاری کنار جاده‎ها خود سفری خاطره انگیز است . نیمی از زیبایی‎ها، دیدنی‎ها و لذت های سفر در جاده اتفاق می‎افتد. در واقع سفر نوروزیِ شما از همان زمانی که از خانه  خارج می‎شوید شروع می‎شود . پس در طول سفر تا حد امکان ازهوای پاک و زیبایی های طبیعت بهره‎مند شوید و در کنار عزیزانتان ساعاتی را به شادمانی بگذرانید.

سفر کم‎هزینه

سفرهای کوتاه بروید

با وجود طولانی بودن تعطیلات نوروز پیشنهاد می‎کنیم که به یک سفر نوروزیِ کم هزینه و کوتاه، مثلا یک یا دو روزه اکتفا کنید. برای این کار استفاده کردن از تورهای گردشگری نوروزی در تعطیلات مناسب و به صرفه خواهد بود.

سفر کم‎هزینه

در این روش شما با یک تیر دو نشان می‎زنید چرا که این تورها به نقاط دیدنی و گردشگری نزدیک شما سر می‎زنند، در نتیجه شما، هم از زیبایی‎های طبیعت و مکان‎های توریستی لذت خواهید برد و هم اینکه این تورها با داشتن لیدر یا راهنما اطلاعات جالبی در مورد مقصد مورد نظر به شما خواهند داد.

شهرهای ارزان را انتخاب کنید

انتخاب شهرهای ارزان به عنوانِ مقصد سفر نوروزی به شما کمک می‎کند که با هزینه کمتری سفرتان را به پایان رسانید. مثلا شهرهایی که برای نمونه برایتان انتخاب کرده‎ایم هم سیاحتی‎است هم کم‎هزینه و خوش اب و هوا.

سفر کم‎هزینه

وسایل لازم را همراه ببرید

می توانید چادری مسافرتی تهیه کنید و در دل طبیعت شب را به صبح برسانید. به خصوص که اگر وضع هوا مناسب باشد، خوشیِ شما دو چندان می شود. همچنین با صرفه‌جویی در هزینه‎های اقامت حالتان نیز بهتر خواهد شد.

سفر نوروزی کم‎هزینه

خوراکی های سالم همراه داشته باشید

مواد اولیه‎ی غذا‎های سالم و ارزان را  همراه ببرید. حتما ” نباید در سفر نوروزی آشپزی کنید، ولی می‎توانید طرز تهیه غذاهای ساده و کم‎هزینه را پیش از سفر نوروزی یاد بگیرید. مواد خوراکی سالم و دست پخت خود ، کیک و نان های فانتزی همراه داشته باشید. پنیر، گردو و خرما شما را هم سیر و هم سلامتی شما را حفظ می کند. مقداری کشمش و آجیل همراه داشته باشید این کار می تواند هزینه سفر شما را به میزان قابل توجهی پایین آورد.

سفر کم‎هزینه

البته که مسافرت رفتن “پــــول” می خواهد و هرگز نمی‎شود منکر خرج‎های سفر شد. اما فقط با خوردن خوراکی های غذای لذیذ و ماندن در هتل های چند ستاره و ریخت و پاش‎های آنچنانی سفرمان به یاد‎ماندنی نمی‎شود بلکه فقط تفریح ،شادی و استفاده مناسب از تعطیلات است که آن را لذت بخش و خاطره‎انگیز می‎کند. باید در سفر آنچنان خوش بود که همیشه با گفتن  “یادش به‎خیر” هیچ‎گاه از خاطرمان نرود به خصوص اگر خانواده و یا دوستان همراه‎مان باشند .

برای خواندن مطالب مرتبط با مجله دلتا همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…