آپارتمان‌های مناسب با بودجه خانه‌اولی‌ها

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
آپارتمان های مناسب با بودجه خانه اولی ها

درماه‌های اخیر به ‌طور متوسط یک‌ پنجم معاملات مسکن به واحدهایی که قیمت هر مترمربع از آنها در دامنه ۴ تا ۵ میلیون تومان بوده، اختصاص داشته است.

نگاهی به نوع اعطای تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم ، تصویری از میانگین بودجه خانه ‌اولی‌ها را نمایان می کند که در قالب آن، زوج ها افزون ‌بردوپس‌انداز ۴۰ میلیونی در حساب سپرده صندوق یکم، پس از سپری شدن دوره یک ساله سپرده گذاری ، ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات نیزدر اختیار دارند.

بر این اساس هم اکنون کمترین بودجه عمده خانه ‌اولی‌ها ۲۴۰ میلیون تومان است که این رقم با اضافه شدن پس‌انداز، دریافت وام‌های دیگر بانکی و نیز ودیعه ملک اجاره ای که خانه‌اولی‌ها در آن سکونت دارند، اغلب به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان افزایش می یابد.

بر این اساس دامنه انتخاب پیش ‌روی زوج های خانه ‌اولی وسیع تر می شود . در این بین با توجه به شرایط بودجه خانه ‌اولی‌ها، اغلب آنها آپارتمان‌های ۶۰ تا ۸۰ مترمربعی را متناسب با میزان بودجه خود انتخاب می‌کنند.

مناطق بسیاری در شرق، غرب، مرکز و جنوب پایتخت قرار دارند که خانه‌های میان‌متراژ با سن بنای کمتر از ۱۵ سال که امکان دریافت تسهیلات یکم برای آنها فراهم است ، وجود دارند.

هم اکنون میانگین قیمت آپارتمان درمناطق تهران ، چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و بسیاری از زوج ها در پی  واحدهایی در همین بازه قیمتی هستند.  به طوری که درچند ماه اخیر دست‌کم یک‌ پنجم معاملات ماهانه تهران دردامنه مترمربعی ۴ تا ۵ میلیون تومان صورت گرفته است/دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…