۷ نکته طلایی برای نصب تابلو در دکوراسیون خانه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابلو ها نقش مهمی را در زیبایی منازل برعهده دارند. اما داشتن آگاهی از نحوه‎ی نصب صحیح آنها بسیار مهم است.
نصب تابلو در دکوراسیون خانه

نصب تابلو در دکوراسیون خانه نقش بسیار مهمی در زیبا سازی منازل دارد و اگر بر اساس اصول و قواعد خاص خود روی دیوارها نصب شوند می‎توانند جلوه‎ی خاصی را در خانه ایجاد کنند. اما این اصول و قوانین چیست؟ در این گزارش می‎خواهیم ۷ اصل طلایی درباره‎ی نصب تابلو در دکوراسیون خانه را با هم بررسی کنیم.

۱.در مرحله اول اگر قصد دارید تا بخشی از دیوارهایتان را برای نصب تابلو ها انتخاب کنید بهتر است بدانید که باید تابلوهایی که رنگ روشن تر دارند را در بالا و آن هایی که رنگ تیره تر دارند را در پایین دیوار قرار دهید.

نصب تابلو

۲. دومین نکته‎ی مهمی که برای نصب تابلو در دکوراسیون خانه باید به آن دقت کنید هماهنگی مابین اندازه و متراژ تابلو با دیوار خانه‎تان است. بنابراین اگر تابلوی شما بزرگ است بهترین کاری که می‎توانید انجام دهید این است که آن را روی یکی از دیوارهای اصلی خانه نصب کنید. کار نصب این نوع تابلو ها را می‎توانید با اندازه گیری متراژ دیوارتان شروع کنید.

دکوراسیون

۳. ایجاد وحدت و یک رنگی یکی از اصول مهم چیدمان خانه است؛ بنابراین اگر می‎خواهید فضای نشیمن خانه‎تان زیبا و عاری از هر گونه شلوغی باشد بهتر است که تابلوهایی هم‎رنگ و هم شکل استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی

۴.چهارچوب و رنگ قاب تابلوها باید با رنگ دکوراسیون، مبلمان و تمام وسایل تزیینی که در خانه چیده‎اید هماهنگی داشته باشد. برای دستیابی به این هدف می‎توانید ابتدا لیست وسایل مورد نیازیتان را نوشته و سپس با توجه به موارد ذکر شده برای خرید این اقلام اقدام کنید.

رنگ در دکوراسیون

۵.نورپردازی یکی از مواردیست که تاثیر بسیار جدی در چگونه دیده شدن خانه شما دارد؛ بنابراین نباید از این امر غافل شوید. پس بهتر است برای ایجاد زیبایی هرچه بیشتر در این خصوص با استفاده از منابع نوری مصنوعی مانند انواع لامپ ها LED، نورهای موضعی و یا نواری این بخش از خانه را طراحی کنید و هماهنگی بی نظیری مابین تابلو و نورپردازی خود بوجود بیاورید.

دکوراسیون خانه

۶.اگر از تاثیرات روانی و علمی که خطوط دارند آگاهی داشته باشید، می‎دانید که خطوط عمودی به بلندتر نشان دادن فضا و خطوط افقی به عریض‎تر دیده شدن فضا کمک می‎کنند؛ بنابراین اگر دیوارهای اتاق‎تان کوتاه است بهترین کار برای شما استفاده از تابلوهایی با خطوط عمودی است.

دکوراسیون آپارتمان

۷.یکی از مکان‎های مناسبی که می‎توانید برای نصب تابلوهایتان از آن استفاده کنید دیوار پشت کاناپه در اتاق نشیمن است. تنها نکته‎ی مهمی که در این خصوص باید رعایت کنید این است که باید توجه داشته باشید که اندازه قاب از اندازه طول کاناپه بزرگتر نباشد.

چیدمان خانه

برگرفته از سایت چیدانه

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون، به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…