سبک کوبیسم در طراحی دکوراسیون داخلی

۰
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوبیسم سبکی است که اگر قرار باشد در دکوراسیون خانه به‌کار برده شود، باید بر اساس اصول و قواعد خود باشد تا آلودگی بصری ایجاد نشود.
کوبیسم

طراحی داخلی یکی از شاخه‌های هنری است و طبعاً سبک‌های مختلف هنری را دارد. یکی از مدرن‌ترین و متفاوت‌ترین سبک‌ها در دکوراسیون داخلی، سبک کوبیسم است.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ پیشگام این سبک پابلو پیکاسو است که دنیای نقاشی را به‌ واقع متحول کرد. این سبک امروزه توسط استودیوی طراحی جملی  Gemelli در طراحی‌های داخلی مورد استفاده قرار گرفته  و حاصل آن فضاهای داخلی بسیار چشم‌نواز و صد البته متفاوتی شده است. رنگ‌های سرد و گرم در کنار خطوط انتزاعی ترکیبی ایجاده کرده‌اند که در نگاه اول چشم هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند. اما مسئله این است که آیا می‌توان در چنین فضایی به مدت طولانی زندگی کرد؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند: بله این امر شدنی است.

ممکن است احساس کنید که این خطوط کج و معوج فضا را بسته می‌کند و در آن احساس آشفتگی خواهید کرد. اگر این‌چنین است پیشنهاد می‌کنیم از این سبک در فضاهایی مثل سرویس بهداشتی، ویلاهای خارج از شهر و…استفاده کنید که زمان کمتری در آن به سر می‌برید.

کوبیسم برای حمام

همان‌طور که می‌بینید در تصویر بالا این سبک در یک حمام لوکس، زیبا و البته متفاوت به‌کار گرفته شده است. ترکیب رنگی بنفش و زرد که در زمینه رنگ سفید جریان یافته زیبایی خاصی به فضا بخشیده است. به‌غیر از زیبایی عنصر خلاقیت نیز به‌وضوح در این طراحی دیده می‌شود.

کوبیسم برای حمام دوم

عکس بالا همان سرویس را از یک زاویه دیگر نشان می‌دهد و شما قادرید با کمی توجه همه اجزای آن‌را ببینید. نکته قابل تامل این طراحی خاص، این است که نقطه کانونی از روی وسایل و اشیا گرفته شده و به رنگ‌ها و خطوط دکوراسیون سرایت کرده است. درحالی‌که معمولاً مبلمان و وسایل نقطه کانونی اصلی را تشکیل می‌دهند.

حمام مدرن کوبیسم

تصویر بالا نیز یک سروس بهداشتی دیگر به سبک کوبیسم اما با ترکیب رنگی متفاوت را نشان می‌دهد. این‌بار برای طراحی این سرویس بهداشتی فقط از ترکیب رنگی آبی و سفید استفاده شده است. استفاده از یک آینه علاوه‌بر بزرگتر نشان دادن فضا، موجب شده تا نقطه کانونی به‌طور کامل روی سبک چیدمان داخلی و خطوطی که در آن استفاده شده، انتقال یابد.

حمام سفید و آبی

البته وجود تلویزیون و گلدان‌ها نقاط کانونی دیگری به‌وجود آورده است ولی به قدرت خطوط آبی پررنگ، که در پیروی از سبک کوبیسم طراحی و ایجاد شده‌اند، نیستند.

آشپزخانه کوبیسم

اما سبک کوبیسم منحصر به سرویس بهداشتی نیست. این آشپرخانه منحصربه‌فرد با رنگ زیبا و چشم‌نواز سبز، به سبک کوبیسم طراحی شده و قطعاً شما در نگاه اول این مسئله را تشخیص داده‌اید. همه چیز از جمله کابینت‌ها در پیروی از سبک کوبیسم طراحی و نصب شده‌اند.

آشپزخانه کوبیسم سبز و سفید

به میز، پایه‌های آن و خطوطی که کف زمین ایجاد شده است دقت کنید. همه چیز در امتداد هم و پیچیده درهم است. با این شیوه وسایل به‌طور مجزا به چشم نمی‌آیند  و همه با هم ترکیبی یکپارچه و خاص را ایجاد کرده‌اند.

چیدمان اصولی حتی سبک نامتعارف کوبیسم را می‌تواند زیبا، جذاب و البته منحصربه‌فرد جلوه دهد.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

منبع: Home Designing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…