۹ راهکار خلاقانه برای ایجاد فضای سبز در محیط های کوچک

۱
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
درست کردن فضای سبز در پشت بام یا تراس خانه می‎تواند نشاط و شادابی فراموش شده را به آپارتمان ها بازگرداند.
فضای سبز

ایجاد فضای سبز در محیط های آپارتمانی کنونی امری بسیار مهم است. زیرا با این کار می‎توانید شادابی و نشاط از دست رفته‎ی خانه را جبران کرده و فضایی دلنشین برای خودتان ایجاد کنید. در این گزارش برای شما پیشنهادهایی داریم تا بتوانید با استفاده از آنها حتی در محیط های کوچک، باغچه‎ای سرسبز بسازید.

همان‎طور که در تصویر زیر می‎بینید با قرار دادن یک گیاه بامبو و یک درخت افرای کوچک ژاپنی در کنار مبلمان و تخته‌های ساده چوبی می‎توانید فضایی دلپذیر برای خانواده‎ی خود درست کنید. همچنین استفاده از رنگ سفید در دیوارها می‎تواند به بزرگتر دیده شدن فضای شما کمک کند.

فضای سبز

استفاده از المان های مدرن

با به کارگیری و استفاده‎ی درست از اِلمان‎های مدرن به راحتی می‎توانید از یک محیط متروک، فضایی خاص و زیبا خلق کنید. برای انجام این کار می‎توانید از میز و صندلی‎های مدرن با رنگ‎بندی های خاص استفاده کنید.

روف گاردن

پشت بام سبز

اگر پاسیوی خانه‎تان در پشت بام قرار دارد بهتر است که از امکانات فضاهای عمودی، یعنی کاشت درختچه‌های بلند استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که در ابتدا باید از مقاومت بنای خود برای ایجاد این نوع باغچه مطمئن شوید.

استفاده از این شیوه فواید بسیاری دارد که از جمله‎ی آنها می‎توان کمک به خنک ماندن خانه در فصل تابستان و گرم ماندن آن در زمستان اشاره کرد.

بام سبز

نورپردازی

بارها در گزارش های مختلف به اهمیت نورپردازی فضاهای مختلف در خانه اشاره کرده‎ایم و خوب است بدانید که بالکن و پاسیوتان نیز از این قاعده مستثنا نیست.

شما می‎توانید با استفاده از این ترفند پاسیوی کوچک‎تان را زیباتر کنید و به کارآیی آن بیفزایید. به همین منظور سعی کنید علاوه بر چراغ های آویزان از چراغ‌های ایستا برای روشن کردن فضای سبز استفاده کنید تا همه جا در پاسیو دیدنی شود.

نورپردازی

طاق گل

اگر بالکن شما سقف بلندی دارد به راحتی می‎توانید با ایجاد یک طاق چوبی خاص بالای سرتان و قراردادن گیاهان مختص این فضا محیط دلپذیری را ایجاد کنید.

گلدان در روف گاردن

محلی برای استراحت

برای استفاده‎ی بهینه از این فضا می‎توانید از تخت‎های تاشو برای استراحت‎تان استفاده کنید. یک صندلی تخت خواب شو با یک روکش زیبا در کنار چندین گیاه می‎تواند این محیط زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد.

تخت تاشو در پشت بام

گیاهان دیواری

اگر متراژ پاسیوتان کوچک است می‎توانید از گیاهان دیواری استفاده کنید. این تکنیک به شما کمک می‎کند که در کمترین جای ممکن بهترین باغچه را برای خودتان بسازید. وجود چنین فضایی برای مطالعه کتاب یا صرف قهوه بسیار ایده آل است.

گلدان دیواری

کفپوش ها

با جایگزین کردن سرامیک‎ها به جای کفپوش‎های قدیمی لذت و رغبت استفاده از محیط بالکن یا پاسیو برایتان بیشتر خواهد شد. این سرامیک‎ ها قابلیت جابه‎جایی دارند و استفاده از آنها برای مستاجران، ایده خوبی است تا مجبور نباشند که با کف‌پوش قدیمی زندگی کنند.

کفپوش

فنس

راهکار دیگری که برای ایجاد جذابیت در بالکن یا حیاط خلوت خانه‎تان می‎توانیم پیشنهاد کنیم، استفاده از فنس است. غالبا از فنس ها برای محدود کردن یا محافظت از زمین ها و ایجاد مرزبندی استفاده می‎شوند، اما با یک روش خلاقانه به راحتی می‎توانید با ایجاد پوشش گیاهی از این وسیله‎ی به ظاهر خشن بهترین استفاده را بکنید.

استفاده از فنس در پشت بام

آبنما در فضای سبز

استفاده از آبنماها جزو روش‎های خلاقانه‎ای هستند که با انتشار صدای آب در محیط، آرامش را به اعضای خانواده انتقال می‎دهند. برای استفاده از این تکنیک تنها کافی است که از متراژ و ابعاد بالکن خود مطلع شده و برای خرید و نصب آن با طراحان و صاحب نظران این حوزه مشورت کنید.

آبنما در روف گاردن

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون، به مجله دلتا مراجعه کنید.

یک نظر

  1. میار(دلتا نوشهر)

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ در ۶:۰۷ ب٫ظ

    بسیار مطالب اموزنده و پرمحتواست
    تشکر از تیم گرداورنده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…