۲ ترفند جالب برای نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خوب است بدانید که فضای حمام و سرویس بهداشتی خانه ها جزو بخش های مهمی هستند که باید برای نورپردازی آنها اهمیت قائل شد.
نورپردازی حمام

سرویس بهداشتی و حمام جزو یکی از ریز فضاهای مهم خانه هستند، اما دکوراسیون و نورپردازی آنها اغلب به دست فراموشی سپرده می‎شود، زیرا مردم تصور می‎کنند که نورپردازی حمام‌ ها و سرویس‌های بهداشتی اهمیتی ندارد؛ بنابراین برای طراحی آن وقت و هزینه زیادی صرف نمی‌کنند.

اما باید دقت کنید که این فضا خصوصی‌ترین فضایی است که هر فرد تجربه می‌کند و نورپردازی مناسب در حمام باعث می‌شود نسبت به خودتان احساس بهتری پیدا کنید.

همچنین توجه به نورپردازی این بخش از خانه باعث می‎شود که از ورود نور زیاد که باعث خیرگی چشم و نور کم که باعث دشواری در انجام کارها می‎شود جلوگیری کنید.

طریقه‎ی نصب نور در نورپردازی حمام

طراحی و نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی انواع مختلفی دارد که یکی از زیباترین آنها نصب نور در کنار آینه است. با این شیوه‎ی نورپردازی شما می‌توانید به بهترین شکل از آینه موجود در سرویس بهداشتی‎تان استفاده کنید.

نورپردازی حمام

Randall Whitehead  متخصص طراحی نور درباره‎ی نورپردازی این بخش از خانه می‌گوید:

« نورپردازی فعالیتی است که باید به شکل مناسب در کنار آینه تعبیه شود و توصیه می‌کند که از لامپ‌های دیواری استفاده کنیم و آنها را در ارتفاع چشم انسان در دو طرف آینه قرار دهیم در فاصله‎ای حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ سانتی‌متر از زمین. با این کار سایه‎ی کمتری خواهیم داشت و بهتر است که حداقل فاصله بین ۲ چراغ بغل آینه ۷۰ سانتی‌متر باشد.»

اما اشتباه رایجی که اغلب افراد انجام می‌دهند این است که بالای آینه را روشن می‌کنند. این کار باعث می‌شود که نور در سقف منعکس شود و هنگامی که در آینه خود نگاه می‌کنید، پیشانی‌تان پر نور شود و زیر بینی، چانه و چشمان‌تان سایه بیفتد در نتیجه این نوع روشنایی برای انجام کارهایی مانند تراشیدن ریش و آرایش کردن مناسب نیست. این در حالی است که افراد باید هنگام نگاه کردن به تصویرشان، بهترین حالت خود را ببینند.

نورپردازی وان و دوش

روشنایی و نورپردازی اطراف وان و دوش باید به گونه‌ای باشد که انجام کارهای مورد نیاز را دچار مشکل نکند؛ بنابراین برای روشن کردن این محیط از چراغ‌ها و لامپ‌هایی که دارای حباب و یا پوشش هستند و جهت بازتاب نورشان به سمت پایین است استفاده کنید. این لامپ ها برای محیط‌های مرطوب ساخته شده‌اند بنابراین در استفاده از آنها مشکلی نخواهید داشت. همچنین استفاده از این نوع نورها از خیرگی چشم جلوگیری می‎کند. برای نورپردازی زیر کابین روشویی نیز می‎توانید از یک نور خطی کم ولتاژ نواری و یا لامپ های LED استفاده کنید.

نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون، به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…