۱۰ روش ساده برای داشتن اندامی متناسب

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روش درست برای حفظ تندرستی تغییر سبک زندگی است که شامل تغییر در عادت‌های غذایی هم می‌شود. با تغییر در روش تغذیه می‌توانید سلامتی خود را پایدار کنید.
تناسب اندام

تحقیقات نشان داده است رژیم‌های کوتاه‌مدت در بیشتر موارد تأثیری مثبت بر وزن، تناسب اندام و سلامت ندارند. علاوه بر این نتایج پژوهش‌ها می‌گویند اگر افراد سالم فقط برای حفظ سلامتیشان به گرفتن رژیم روی آورند، برایشان مفید واقع نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روش درست برای حفظ تندرستی تغییر سبک زندگی است که شامل تغییر در عادت‌های غذایی هم می‌شود. با تغییر در روش تغذیه می‌توانید سلامتی خود را پایدار کنید.

۱- آرام غذا بخورید و لقمه را خوب بجوید

کسانی که سریع غذا می‌خورند در مقایسه با کسانی که به آرامی غذا می‌خورند، زودتر وزن اضافه می‌کنند. آرام غذا خوردن و خوب جویدن باعث می‌شود احساس سیری به شما دست بدهد. برای این‌که عادت آرام غذا خوردن را در خودتان ایجاد کنید ، می‌توانید با شمردن تعداد دفعاتی که هر لقمه را می‌جوید شروع کنید و اگر احساس کردید به اندازه‌ی کافی غذا را نمی‌جوید، به تدریج تعداد دفعات جویدن را بیشتر کنید.

نوشیدن آب

۲- منظم آب بخورید

نوشیدن آب قبل از وعده‌های غذایی می‌تواند باعث کاهش وزن شود. چون به شما احساس سیری می‌دهد و کالری کمتری دریافت می‌کنید. افرادی که ۳۰ دقیقه پیش از غذا نیم لیتر آب مصرف می کردند، کمتر غذا می‌خوردند و ۴۴ درصد بیشتر وزن کم کرده اند.

۳- غذا‌های ناسالم را در ظروف قرمز سرو کنید

دانشمندان در آزمایشی مواد غذایی یکسان را یک بار در لیوان‌ها و بشقاب‌های آبی و بار دیگر در ظروف قرمز برای شرکت‌کنندگان سرو کرده‎اند. جالب آن‌که افراد شرکت‌کننده از مواد غذایی ظروف قرمز رنگ کمتر می‌خوردند. احتمالاً دلیل این مسأله آن است که ما رنگ قرمز را علامت توقف تعبیر می‌کنیم.

۴- از مصرف نوشیدنی‌های قندی پرهیز کنید

قند‌های افزودنی عامل بسیاری از مشکلات جسمی هستند؛ از دیابت و چاقی گرفته تا بیماری‌های قلبی. یک قوطی نوشابه حاوی ۵۲ گرم قند است. درحالی‌که مقدار مجاز مصرف روزانه‌ قند افزودنی برای زنان و مردان ۳۷/۵ گرم است. به جای آن نوشیدنی‌های سالم مثل چای، قهوه یا آبمیوه‌ تازه بخورید.

۵- با حواس جمع غذا بخورید

وقتی غذا می‌خورید اجازه ندهید تماشای تلویزیون یا هر کار دیگری، حواستان را پرت کند. این کار کمک می‌کند کمتر غذا بخورید و کالری کمتری دریافت کنید. اگر هنگام غذا خوردن حواستان جمع باشد، انتخاب‌های سالم‌تری درباره مقدار و نوع مواد غذایی خواهید داشت. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که هنگام خوردن غذا حواسشان پرت می‌شود، تا ۱۰ درصد بیشتر غذا می‌خورند.

خواص تخم مرغ

۶- هر روز دو عدد تخم مرغ بخورید

اگر قصد کاهش وزن دارید و به این دلیل رژیم غذایی کم‌کالری‌ای را در پیش گرفته اید، خوردن تخم مرغ برای صبحانه به روند کاهش وزن شما کمک می‌کند. چون پروتئین زیاد تخم مرغ، مدت زیادی شما را سیر نگه می‌دارد.

۷- هر روز صبحانه بخورید

خوردن صبحانه نه‌ فقط به شما انرژی زیادی برای شروع روز می‌دهد؛ بلکه ریسک ابتلا به دیابت، بالا رفتن وزن و بروز بیماری قلبی را هم در شما کم می‌کند. تحقیقات نشان داده است خوردن صبحانه به کاهش وزن کمک می‌کند. در حقیقت ۷۵ درصد از افراد چاقی که بیشتر از ۱۲ کیلوگرم وزن کم کرده‌اند، هر روز صبحانه می‌خورند.

۸- هر وقت گرسنه شدید، آدامس نعنایی بجوید

جویدن آدامس‌های نعنایی بدون قند می‌تواند به رفع گرسنگی کمک کند. طعم نعنا پرز‌های چشایی را خسته می‌کند و میل به غذا خوردن را از بین می‌برد. کسانی که آدامس می جویدند، هنگام ناهار کالری کمتری دریافت می‌کردند و به جبران آن در ساعات بعدی روز غذا نمی‌خوردند.

غذا

۹- جایی غذا بخورید که نور خوبی داشته باشد

غذا خوردن در مکان‌های پرنور به ما کمک می‌کند انتخاب‌های غذایی سالم‌تری داشته باشیم. کسانی که در مکان‌های روشن غذا می‌خوردند، در مقایسه با کسانی که در مکان‌های کم نور غذای می خوردند ، ۳۹ درصد کمتر کالری دریافت می‌کردند.

۱۰- بیشتر از سه بار در روز غذا بخورید

به جای آن‌که در روز سه وعده‌ غذایی پرحجم بخورید، بهتر است شش وعده‌ غذا با حجم‌ کمتر بخورید. تقسیم وعده‌های غذایی باعث کم شدن فاصله‌ زمانی زیادی می‌شود که بین وعده‌های صبحانه، ناهار و شام وجود دارد. حالا دیگر ثابت شده است که هر چه زمان بیشتری در انتظار خوردن یک وعده‌ غذا باشید، احتمال پرخوری بیشتر می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…