متراژهای پرطرفدار و پرفروش املاک تهران

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گزارش متراژهای پرطرفدار و پرفروش املاک تهران برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه می‌شود.
متراژهای پرطرفدار

متراژهای پرطرفدار و پرفروش املاک تهران در آخرین ماه سال کدام دسته از آپارتمان‎ها هستند؟ گزارش تعداد معاملات مسکن شهر تهران که در این مطلب ارائه می‎شود؛ برگرفته از آمارهای سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط بانک مرکزی تهیه می‌شود.

در طول چهار فصل امسال تعداد ۱۱۴ هزار واحد مسکونی معامله شده و  آخرین نرخ متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۸.۸ درصد افزایش را نشان می‎دهد.

متراژهای پرطرفدار و پرفروش املاک تهران

بیشترین سهم از معاملات انجام شده مربوط به واحدهای ۵۰ تا ۶۰ و نیز ۶۰ تا ۷۰ مترمربع بوده است و هر کدام با سهم یکسان ۱۵.۱ درصد گزارش شده‎اند.
واحدهای دارای زیربنای ۷۰ تا ۸۰ و ۴۰ تا ۵۰ مترمربع نیز به ترتیب با سهم های ۱۲.۴ و ۱۱.۴ درصدی در رتبه های بعدی قرار دارند.
در مجموع در این ماه واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع ۵۷.۳ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‎اند.

متراژهای پرطرفدار

همچنین، از نظر سن بنا هم واحدهای تا پنج سال ساخت با ۴۴.۳ درصد، بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده‎اند.

پرطرفدارترین محدوده قیمتی در بازار مسکن کدام است؟

از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۳.۹ درصدی از کل معاملات، بیشترین قراردادهای خرید و فروش را به خود اختصاص داده و مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم های ۹.۱ و ۸.۲ درصد در رتبه های بعدی بهمن ماه قرار گرفته‎اند.
در مجموع ۷۱.۱ درصد از کل معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به ۱۰ منطقه شهر به ترتیب فراوانی شامل مناطق ۵، ۴، ۲، ۱۰، ۱۴، ۱۵، ۸، ۷ ، ۱۱ و یک بوده و ۱۲ منطقه باقی‎مانده ۲۸.۳ درصد تعداد معامله داشته‎اند.

برای پیگیری آخرین خبرهای  بازار مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش  و اخبار مسکن  مجله دلتا ، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…