سهم آپارتمان‌های بزرگ از قراردادهای اجاره

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
سهم آپارتمان های بزرگ از قرار داد های اجاره

میزان قراردادهای اجاره آپارتمان در یک ماه مهر نسبت به شهریور با کاهش ۴۰ درصدی ناشی ازشروع فصل مدارس و پایان زمان نقل ‌وانتقال های ملکی همراه شد و به کمتر از پنج‌هزارمورد رسید. این درحالی است که با وجود کاهش تعداد املاک اجاره رفته در پاییز، آپارتمان‌های بزرگ ‌متراژ که با اجاره‌ بهای نجومی عرضه شده‌اند سهم خود را از بازار املاک اجاره ای حفظ کرده‌اند.

براساس داده ‌های سامانه اطلاعات بازاراملاک ایران، سهم قراردادهای اجاره آپارتمان‌های بزرگ‌ ازکل قراردادهای اجاره در شهریورماه ۱۹ و ۶ دهم درصد بوده که با اندکی تغییر درمهرماه به ۱۹ و ۸ دهم درصد رسیده است. به این ترتیب با وجود سرد شدن بازار املاک اجاره ای، همچنان یک‌ پنجم قراردادهای اجاره متعلق به آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ با مساحت ۱۰۰ مترمربع و بیشتر بوده است.

دامنه اجاره آپارتمان‌های بزرگ متفاوت است و اجاره‌های نهایی آنها درمورد آپارتمان‌های لوکس شمال تهران با امکانات جانبی متنوع و خاص، تا مترمربعی ۳۰ میلیون تومان نیز به ‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره پیشنهاد شده است. با این حال گران‌ ترین اجاره قطعی در ماه گذشته مربوط به واحد مسکونی نوسازی در محدوده قلهک، زرگنده بوده است.

قرارداد این واحد مسکونی با ۱۵۵ مترمربع مساحت، با نرخ ۲۵۰ میلیون تومان ودیعه و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه منعقد شده است که بر این اساس اجاره‌ نهایی ملک یاد شده، ماهانه ۱۰میلیون تومان است.

مشاوران املاک اعلام می‌کنند که اجاره‌های سنگین‌تر از این رقم در میان آگهی ‌های لوکس به وفور قابل جست‌ وجو است، اما اغلب آنها ماه‌ها درفهرست آگهی ها باقی‌ مانده و هنوز هم به اجاره نرفته‌اند/دنیای اقتصاد


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…