تغییر دکوراسیون منزل برای نوروز با لوازم دکوری

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تغییرات کوچک منجر به دگرگونی‌های بزرگ می‌شود و دکوراسیون منزل نیز از این قاعده مستثنی نیست. ایجاد تغییر در چیدمان خانه با جابه‌جا کردن لوازم دکوری امکان‌پذیر است.
وسایل دکوری

بنابر یک رسم دیرین ما ایرانیان در فصل بهار همه چیز از جمله دکوراسیون منزل را تمیز و نو نوار می‌کنیم.  اما برای تغییر دکوراسیون منزل نیاز نیست همه چیز را عوض کنید و هزینه سنگینی متقبل شوید. پیشنهاد می‌کنیم با تغییر لوازم دکوری منزل‌تان، تغییراتی چشمگیر در محیط خود به‌وجود آورید.

مجسمه های کوچک برای تغییرات بزرگ

لوازم دکوری

 

به گزارش دلتا به نقل از معماری آریان؛ یکی از مواردی که همیشه در دکوراسیون منازل وجود دارد و با وجود کوچک بودن بسیار به چشم می آیند مجسمه‌های تزئینی هستند که می‌توانند دکوراسیونی جذاب و ایدئال را برای خانه شما به ارمغان بیاورند. برخی از لوازم دکوری هستند که وجود آن‌ها در دکوراسیون چندان دیده نمی‌شوند اما زمانی که وجود ندارند جای خالی آن‌ها کاملاً مشهود است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد ایده‌هایی که باعث می‌شود در استفاده از لوازم دکوری، بهترین انتخاب را داشته باشید صحبت کنیم.

تناسب مجسمه با روحیه شما

تناسب لوازم دکوری با روحیه فرد

افرادی که تمایل به استفاده از مجسمه در دکوراسیون داخلی خانه خود دارند باید این نکته را در نظر داشته باشند که مجسمه استفاده شده باید حس درونی مخصوصی را برای شما به ارمغان بیاورد. این مجسمه‌ها باید حسی قوی و پرقدرت را همراه داشته باشند تا هر زمان که به آن‌ها نگاه می‌کنید بتوانید روحیه خود را تازه کرده و انرژی مثبت را از آن‌ها دریافت کنید. به‌همین دلیل است که همواره گفته می‌شود زمانی که قصد انتخاب مجسمه‌ای را دارید با دقت این کار را انجام دهید تا بتوانید از تاثیرات خوبی که در روحیه‌تان دارد نیز بهره‌مند شوید. زمانی که حرف از مجسمه به میان می‌آید، اغلب افراد به یاد مجسمه‌هایی می‌افتند که به صورت پیکر تراشیده شده‌اند. این دسته از مجسمه‌ها بسیار لوکس بوده و اکثراً در مورد دکوراسیون‌هایی که به سبک کلاسیک است از آن‌ها استفاده می‌شود.

امروزه مجسمه‌ها و لوازم تزئینی و دکوری، تنوع زیادی دارند و می‌توان از طرح‌های مدرن تا طرح‌های ایرانی را که اصالت خاصی دارند؛ انتخاب کرد. این مجسمه‌های زیبا و مدرن می‌توانند با سبکی که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود به کار برده‌اید، هماهنگ شوند و زیبایی خاصی به خانه شما ببخشند.

برای استفاده از لوازم دکوری در دکوراسیون منزل خود باید فضایی خالی و مناسب انتخاب کنید. درست است که بیشتر مبلمان، فرش و پرده به‌عنوان عناصر اصلی دکوراسیون و نقطه کانونی فضا استفاده می‌شوند اما می‌توان از مجسمه نیز در دکوراسیون به‌عنوان عنصر اصلی و کانون توجه استفاده کرد. برای این کار، انتخاب فضای مناسب برای مجسمه بسیار ضروری است. علاوه‌ براین می‌توان از لوازم تزئینی در دکوراسیون برای برقراری تعادل محیط استفاده کرد. برای این کار باید به رنگ، اندازه و جنس مجسمه توجه کنید تا بتوانید بهترین مجسمه را برای برقراری تعادل و هماهنگی در محیط انتخاب کنید.

انتخاب بهترین محل قرار دادن وسایل تزئینی

محل قرارگیری لوازم دکوری

بهترین محل برای قرار دادن لوازم دکوری مکان‌هایی است که نمی‌توان از عناصری مانند مبلمان و … استفاده کرد. برای مثال در راهروها، لابی و پاگردها و زیر پله‌ها از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن مجسمه هستند؛ زیرا در این مکان‌ها مجسمه بیشتر به چشم می‌آید و می‌درخشد. بهتر است به این نکته نیز می‌خواهید در هر مکانی چه حسی به بیننده انتقال دهید. یا اینکه می‌خواهید انرژی به چه شکلی جریان یابد. زیرا مجسمه‌ها بیانگر احساسات انسان یا سمبل و نمادهای خاصی هستند.

نحوه انتخاب درست وسایل تزئینی

مجسمه های کوچک

با درنظر گرفتن عناصری که در دکوراسیون منزل خود به کار برده‌اید می‌توانید از مجسمه‌های گوناگون نیز استفاده کنید. می‌توانید هنگام انتخاب مجسمه مناسب به لوازمی همچون تابلوها  یا کوسن‌هایی که در دکوراسیون داخلی خانه‌تان وجود دارد توجه کرده و در توازن با آن‌ها مجسمه‌هایی را انتخاب کنید که هماهنگی مناسب بین مجسمه با این لوازم منزل‌تان ایجاد کند. ایجاد هماهنگی بین لوازم به کار رفته در دکوراسیون با مجسمه می‌تواند ظاهری ایدئال به دکوراسیون خانه شما بدهد.

حجم و اندازه وسایل تزئینی در دکوراسیون

انتخاب وسایل دکوری

هنگامی که در مورد لوازم دکوری از جمله مجسمه‌ها صحبت می‌کنیم، هیچ اندازه و ابعاد خاصی برای آن‌ها تعیین نمی‌شود. زمانی که بخواهید مجسمه‌ای را انتخاب کنید می‌توانید از اندازه‌های مختلفی که وجود دارد، آن‌هایی را که تناسب بیشتری با فضای داخلی خانه شما دارند را برگزینید. در مورد استفاده از مجسمه‌هایی که اندازه کوچکی دارند به یاد داشته باشید که تعداد زیاد آن‌ها می‌تواند خانه‌ شما را شلوغ نشان دهد؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم در فضاهایی که کمی کوچک هستند از تعداد زیادی مجسمه و تندیس استفاده نکنید تا بتوانید تعادل خوبی را در دکوراسیون خانه خود برقرار کنید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…