قیمت اجاره خانه در مناطق تهران (+ جدول قیمت ها)

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت اجاره خانه های ۱۵ تا ۲۰ سال ساخت همراه با مبلغ رهن، در اسفند سال 97 طبق آمار سامانه اطلاعات بازار املاک ایران همراه با جدول قیمت ها در این مطلب بررسی می‎شود.
قیمت اجاره خانه

قیمت اجاره خانه در تمام مناطق تهران در اسفندماه امسال چگونه بوده است؟  تازه‌ترین آمار از اوضاع معاملات مسکن در بهمن ماه حکایت از رشد  ۴۰ درصدی خرید و فروش آپارتمان مسکونی دارد. با توجه به گرم شدن بازار  خرید و فروش خانه ، افزایش تعداد قراردادهای اجاره نیز قابل پیش‎ بینی بود.

پر مشتری بودن آپارتمان های بین ۱۵ تا ۲۰ سال ساخت، به بخش اجاره این گروه از آپارتمان ها نیز سرایت کرد و این‎گونه واحد های مسکونی  مشتری بیشتری یافتند و بالاترین تعداد اجاره نامه را ثبت کرده‎اند؛ زیرا  آپارتمان‌های با عمر ساخت بالا، اجاره‌بهای منطقی و نزدیک به توان خرید متقاضیان دارند.

جهش‌های متوالی قیمت مسکن در ماه‌های گذشته از سال‌۹۷ باعث شد بازار اجاره نیز به بازاری بی‌ثبات و غیر قابل‌ پیش‌بینی برای مستاجران تبدیل شود. امسال نرخ‌های گوناگون، بدون هیچ ضابطه و قانون مشخص در بازار اجاره مشاهده شد، که بسیاری از اجاره‌نشین‌ها را با سردرگمی  در بازار اجاره مسکن مواجه کرد.

آمارها نشان می‎دهد در آخرین روزهای سال که به شب عید نزدیک می‎شویم، به تعداد مراجعه‎کنندگان خواهان اجاره مسکن  به بنگاه های املاک افزوده می‎شود. هم‎اکنون بازار اجاره به گونه‎ای است که مستاجران با توجه به افزایش آگهی های رهن کامل یا اجاره، از قیمت رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مورد جست‌وجوی خود آگاهی دارند.

مشاوران املاک در تهران نیز معتقدند: آمار قراردادهای اجاره منعقد شده در ماه میانی زمستان رشد داشته است؛ اما قیمت اجاره خانه در مناطق تهران در اسفندماه امسال چگونه است؟

قیمت اجاره خانه در تمام مناطق تهران به ازای یک مترمربع

 قیمت اجاره خانه های  ۱۵ تا ۲۰ سال ساخت همراه با مبلغ رهن، در اسفندماه سال ۹۷ طبق آمار اعلام شده سامانه اطلاعات بازار املاک ایران به قرار زیر است:

قیمت اجاره خانه

برای آگاهی از آخرین خبرهای  بازار مسکن، از صفحه‎های خبر و گزارش  و اخبار مسکن  مجله دلتا ، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…