دکوراسیون منزل کوچک ایرانی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با کوچک شدن خانه‎ها چیدن وسایل در آنها سخت تر شده است و اغلب مردم مجبورند که از وسیله کمتری در خانه شان استفاده کنند.
دکوراسیون منزل کوچک

زندگی آپارتمانی، نوع دکوراسیون منزل کوچک ایرانی را دستخوش تغییر کرده است. با کوچک شدن متراژ خانه‎ها دیگر جایی برای گذاشتن وسایل متنوع در آنها پیدا نمی‎شود و اغلب مجبور می‎شویم تنها از وسایلی که ضرورت دارند در چیدمان خانه‎مان استفاده کنیم. اما باید بدانید که در چنین شرایطی هم می‎توان با به کار بردن راهکارهایی ساده، فضای بهتری را در خانه بوجود آورد.

کنار گذاشتن وسایل غیر ضروری

 اولین راهکار ما برای دکوراسیون منزل کوچک کنار گذاشتن وسایل غیر ضروری است. وقتی شما بتوانید تنها بر اساس نیازهای ضروری زندگی‎تان خرید کنید به راحتی خواهید توانست که از کمترین فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

یکی از وسیله های مهمی که در تمام خانه ها پیدا می‎شود مبل، میز و صندلی است؛ اما انتخاب مناسب این وسیله ها برای محیط های کوچک امری مهم و ضروری است؛ بنابراین برای اینکه این وسیله های کاربردی جای زیادی را در خانه‎تان اشغال نکنند می‎توانید از مبل‎ها و میزهای تاشو و چندکاره استفاده کنید و مواقعی که به آنها نیاز ندارید جمع‎شان کرده و در گوشه‎ای از خانه قرار دهید.

دکوراسیون منزل کوچک

رنگ ها در دکوراسیون منزل کوچک

استفاده از رنگ‎های روشن می‎تواند فضای کوچک خانه شما را بزرگ و دلباز نشان دهد. به همین منظور اگر از کمبود فضا در خانه‎تان رنج می‎برید کافیست که به جای استفاده از رنگ‎های تیره از تونالیته‎های روشن برای رنگ آمیزی دیوارها و وسیله‎های خانه استفاده کنید. در عوض برای جذاب‎تر کردن آپارتمان‎تان می‎توانید از گل‎های طبیعی استفاده کنید. زیرا گل‎ها هم به شادی و نشاط روحی‎تان کمک می‎کنند و هم می‎توانند کمبود رنگ‎های شاد و جذاب محیط را برایتان جبران کنند.

دکوراسیون خانه

پرده های بلند و خطوط عمودی

همان‎طور که می‎دانید استفاده از خطوط عمودی موجود در اشیا و وسیله‎های خانه می‎تواند فضای بزرگتری را در چشم بیننده الغا کند. به همین خاطر می‎توانید از پرده‎های بلند با خطوط عمودی یا از قفسه‎ها و کمدهایی که از طول بیشتری برخوردارند در چیدمان خانه‎تان استفاده کنید. هر چه میزان خطوط عمودی موجود در خانه بیشتر باشد به این ویژگی کمک خواهد کرد.

دکوراسیون

فرش

استفاده از فرش های ساده و کوچک یکی دیگر از موارد مهمی است که باید رعایت شود؛ بنابراین ترجیحا از فرش‎هایی استفاده کنید که دارای طرح و نقش زیادی نباشند. فرش های بدون طرح و تک رنگ می‎توانند به خوبی کف خانه‎تان را پوشش دهند و در عین حال از کوچک دیده شدن محیط زندگی‎تان جلوگیری کنند.

فرش در دکوراسیون

نورپردازی

 متاسفانه اغلب خانه‎های کوچک امروزی پنجره های بلند و نورگیر ندارند به همین خاطر حجم نور ورودی به خانه بسیار کم است و همین امر باعث می‎شود که خانه شما دلگیر به نظر برسد. پس اگر می‎خواهید که چنین مشکلی برایتان پیش نیاید بهترین کار استفاده از منابع نور مصنوعی مانند انواع لامپ‎ها و آباژورهاست. همچنین استفاده از آینه در بخش‎هایی از خانه نیز می‎تواند در دستیابی به نور مفید و مناسب برای خانه کمک‎تان کند؛ بنابراین می‎توانید از آینه‎های دکوراتیو زیبا روی دیوارهای خانه استفاده کرده و نور بیشتری را به محیط زندگی‎تان هدیه دهید.

دکوراسیون آپارتمان

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری  و دکوراسیون، به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…