کاهش خطر سکته با مصرف سبزیجات پهن برگ

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
با مصرف سبزیجات پهن برگ از سکته قلبی پیشگیری کنید.
خطر سکته

پیشگیری از بیماری‌های قلبی از ضروری‌ترین اقداماتی است که برای حفظ سلامت باید به آن توجه کرد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مصرف سبزیجات پهن برگ راه جدیدی برای کاهش استرس و کاهش خطر سکته است. بنابراین مردم باید مصرف این نوع از سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.

به گزارش دلتا و به نقل از خبرگزاری مهر، طبق یافته‌های جدید، افرادی که سبزیجات پهن برگ بیشتری می‌خورند ۶۴ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند.

محققان در این تحقیق ۶۸۲ بیمار را با میانگین سنی ۵۳/۷ سال که خونریزی مغزی را هم تجربه کرده بودند، بررسی کرده ‎و پی برده‎اند،سکته مغزی ناشی از خونریزی درون مغزی، ۳۲/۲ درصد تمام سکته‌ها بوده است .

۹۳/۹ درصد سکته‌های مغزی، از فشارخون بالا نشات می‌گیرد؛ درحالی‌که ۷/۲ درصد این نوع سکته ناشی از ناهنجاری‌های ساختاری مثل منطقه ضعیف عروق خونی و درصد بسیار کمی به سایر مشکلات پزشکی یا مصرف دارو مربوط می‌شود.

محققان می‌گویند افرادی که سبزیجات پهن برگی مثل اسفناج، کاهو و کلم مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خونریزی مغزی قرار می‌گیرند.

همچنین محققان اذعان می‌کنند ریسک بروز سکته قلبی در افرادی که در خانه و محل کار استرس زیادی دارند، ۲/۲۲ برابر بیشتر است. این ریسک در افراد دارای میزان کلسترول غیرعادی ۱/۶۹ و در افراد سیگاری ۱۰/۰۱ برابر بیشتر است.

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…