گزارش رویترز از احتمال افزایش قیمت مسکن در اروپا

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون اروپا پیش بینی کرد به سبب  رشد سریع اقتصادی در اتحادیه اروپا که در پی رونق بازار مسکن کلید خورده است، قیمت خانه و اجاره بها افزایش می یابد.

کمیسیون اروپا پیش بینی کرد قیمت مسکن و اجاره بها به سبب رشد سریع اقتصادی در این اتحادیه با افزایش روبه رو خواهد شد؛ ضمن اینکه میزان جهش رشد اقتصادی اروپا که بیشترین رقم را در دو سال اخیر داشته، به دلیل بازگشت رونق در حوزه ساخت و ساز مسکن است.

در پیش بینی کمیسیون اروپا آمده است که، تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال کنونی میلادی رشد قابل توجه ۴ و ۸ دهم  درصد را تجربه خواهد کرد.

این رقم برای سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب ۳ و ۹ دهم و۳ و یک دهم درصد است.

همچنین اقتصاد پایه ای که با توجه به هزینه های ساخت و ساز مصرف کننده در نظر گرفته می شود، به طور متوسط ۴ درصد تا سال ۲۰۱۹ میلادی پیش می رود.

بنا به اعلام کمیسیون اروپا، سرمایه گذاری در ساخت و ساز به طور چشمگیری به رشد تقاضای داخلی کمک می کند و با ضرب آهنگ قوی خود که در سال ۲۰۱۶ میلادی در بخش سرمایه گذاری املاک مسکونی دیده شد در میان مدت ،با حمایت راهکاردولت ها ادامه می یابد.

در عین حال احتمال افزایش بی رویه ساخت و ساز مسکن می تواند بی ثباتی اقتصادی را در چند سال آینده در پی داشته باشد، که به این مسئله هشدار داده شده است.

پیش بینی کمیسون اروپا حاکی است ،بلاتکلیفی در مورد توافق بریتانیا و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت و تغییرات احتمالی درموردا فضای اتخاذ مالیات بین المللی و سیاست های تجاری و مالیاتی آمریکا می تواند درآمد دولت ها را تحت الشعاع خود قرار دهد.

رشد اشتغال زایی هم با سرعت مسیر حود را در اتحادیه اروپا طی خواهد کردو نرخ بیکاری سالانه در اتحایه اروپا برای سال آینده و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب ۵ و ۵ دهم و۵ و ۳ دهم  درصد خواهد بود.

بر همین اساس اقتصاد اروپا در سال کنونی میلادی به گونه ای  قابل توجه بهتر از آنچه که پیش بینی می شد، عمل کرده است که این موضوع به لطف مصرف انعطاف پذیر بخش خصوصی، رشد اقتصادی قوی در سراسر جهان و کاهش بیکاری است.

بر پایه این گزارش، کمیسوین اروپا رشد سرمایه گذاری را در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب ۲ و ۸ دهم  و ۱ و ۹ دهم درصد برآورد کرده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…