افزایش طول عمر با خواب مفید در تعطیلات

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یافته‌های جدید نشان می‌دهد که خوابیدن در روزهای تعطیل آخر هفته بر عمر انسان می‌افزاید.
خواب مفید

داشتن خواب مفید به زمان خواب هم بستگی دارد. یافته‌های جدید نشان می‌دهد که خوابیدن در روزهای تعطیل آخر هفته بر عمر انسان می‌افزاید. این خبر برای کسانی که به خواب علاقه‌مند هستند، خبر خوبی است. از طرفی کسانی که دچار مشکلات خواب هستند و زندگی طولانی‌تری  می‌خواهند، باید به ساعت خوابشان بیشتر توجه کنند.

به گزارش مجله دلتا و به نقل از خبرآنلاین، خواب ناکافی و بد خوابیدن ،سلامتی را به مخاطره می‌اندازد. طبق مطالعه جدید محققان سوئدی و آمریکایی، خواب کافی و به اندازه ما را کمتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار می‌دهد. بر این اساس افراد زیر ۶۵ سال که در تعطیلات آخر هفته کمتر از ۵ ساعت می‌خوابند، در معرض خطر قرار می‌گیرند و باید فکری به حال ساعت خوابشان بکنند.

خواب کافی

نتیجه این تحقیق که در مجله Journal of Sleep منتشرشده است از روی مطالعه ۳۰هزار مورد طی ۱۳ سال به‌دست آمده است. به این ترتیب سلامت افرادی که در هفته در شبانه‌ روز ۵ ساعت و در روزهای تعطیل آخر هفته بیش از ۹ ساعت خوابیده‌اند، کمتر در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرد. از سوی دیگر افرادی که در همه روزهای هفته (از جمله تعطیلات) کمتر از ۵ ساعت در شبانه‌ روز می‌خوابند، در معرض خطر مرگ زودرس قرار می‌گیرند.

Torbjorn Akersted دانشمند سوئدی که در این تحقیق شرکت داشته گفته است که، پیش‌تر درباره ارتباط میان مدت خواب و مرگ مطالعاتی انجام‌ ،اما بیشتر روی خواب آخر هفته تمرکز شده بود. حالا تحقیق جدید یافته‌های قبلی را با میزان خواب در ایام هفته مقایسه می‌کند و این را می‌گوید که اگر فردی در طول هفته کم بخوابد و در تعطیلات آخر هفته بیشتر بخوابد، ریسک کمتری وی را تهدید می‌کند. بنابراین حتی اگر در طول هفته به دلیل مشغله‌های فراوان نمی‌توانید به قدر کافی بخوابید، طوری برنامه‌ریزی کنید که دست‌کم در تعطیلات آخر هفته بیشتر بخوابید و بیشتر عمر کنید.

منبع: سلامت نیوز

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…