خانه سلامتی کاهش درد التهاب مفصل با نوشیدنی های سالم

کاهش درد التهاب مفصل با نوشیدنی های سالم

۰
1
در این مطلب می‌خواهیم مواد غذایی طبیعی و ضروری برای کاهش درد التهاب مفصل که بیماران مبتلا به آرتروریت را آزار می‌دهد ذکر کنیم.
کاهش درد التهاب مفصل

اگر می‎توانستید با خوردن یک نوشیدنی درد ناشی از بیماری آرتریت یا التهاب مفصل را بدون عوارض جانبی از بین ببرید،این کار را می کردید؟ البته آرتریت نه فقط بسیار آزاردهنده است، بلکه خطر ابتلا به بیماری های قلبی، فشار خون بالا و دیابت را نیز افزایش می دهد.

به گزارش مجله دلتا؛ در این مطلب می‌خواهیم مواد غذایی طبیعی و ضروری برای کاهش درد التهاب مفصل که بیماران مبتلا به آرتروریت را آزار می‌دهد ذکر کنیم.

شربت گیلاس

شربت گیلاس

ممکن است پزشک ، شما را از خوردن موادی که قند دارند، برحذر دارد اما همیشه استثنا هم وجود دارد. (هرچند توصیه می‌کنیم در هر موردی حتماً با پزشک خود یا متخصص تغذیه مشورت کنید.) نگران نباشید، می‌توانید همه میوه‌‌ها (و آب میوه‌ها) را بخورید. زیرا سرشار از فیبر، مواد مغذی و قندهای طبیعی هستند. تحقیقات نشان داده که آب گیلاس باعث کاهش علائم آرتریت و نقرس می‌شود. میوه بسیار مفید دیگرگریپ‌ فروت است که برای آرتریت بسیار توصیه می شود .

آب

حتماً واژه آب‌درمانی (نوشیدن مقدار معینی آب) را زیاد شنیده‌اید. بگذارید نگاهی دقیق‎تر به چگونگی و چرایی این روش درمانی داشته باشیم. تقریباً 70٪ بدن ما از آب تشکیل شده است و برای هر فرایندی که در بدن روی می‌دهد حضور آب ضروری است. اگر بدن شما کمبود آب داشته باشد، سم‌زدایی در بدن به خوبی انجام نمی‌شود که می تواند باعث التهاب مفصل شود. سعی کنید روزانه حدود 2 لیتر آب شیرین فیلتر شده استفاده کنید. آب معدنی بسته‌بندی شده را جایگزین نکنید.

انواع اسموتی‌ها

اگر جزو افرادی هستید که از طعم برخی میوه‌ها خوشتان نمی‌آید، بهترین راهکار، نوشیدن آب چند میوه مختلف یا اسموتی است. اسموتی نسبت به آب میوه این مزیت را دارد که تمام فیبر میوه‌ها را حفظ می‌کند. همچنین شما می‌توانید از شیرین‌کننده‌های طبیعی، مثل عسل، برای بهتر کردن طعم آن کمک بگیرید.

توصیه می کنیم روزانه ترکیب مختلفی از میوه ها را بخورید چون میوه‌ها منبع آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد که  باعث التهاب مفصل می‌شوند، جلوگیری می‎کنند. اسموتی ماست را نیز فراموش نکنید پروبیوتیک‌های موجود در ماست هم به حفظ سلامتی دستگاه گوارشی کمک می کنند هم عامل بازدارنده التهاب هستند.

قهوه

در مورد قهوه باید با احتیاط برخورد کرد. زیرا برخی از مطالعات می‌گوید قهوه خطر ابتلا به پوکی استخوان و آرتریت روماتوئید را افزایش می‌دهد و برخی پژوهش‌های دیگر درست عکس این مسئله را بیان می‌کنند. با این‌حال شواهدی وجود دارد مبنی‌بر اینکه نوشیدن قهوه می تواند به شما در جلوگیری از نقرس کمک کند.

از طرفی می‌دانیم که قهوه حاوی پلی فنول‌ها است. این دسته از آنتی‌اکسیدان‌ها با التهاب مبارزه می‌کنند. پس با خیال راحت از نوشیدن قهوه  لذت ببرید ولی درنظر داشته باشید نوشیدن بیش از 4 فنجان قهوه خطرناک است.

چای

چای

شما می‌توانید چای سیاه، سبز، و سفید بنوشید و از مزایای پلی‌فنول‌هایی که با التهاب مقابله می‌کنند بهره‌مند شوید. اگر فقط به منظور درمان و کاهش آثار آرتریت قصد نوشیدن چای دارید، توصیه می‌کنیم نوع سبز آن‌ را که سرشار از آنتی‌اکسیدان است مصرف کنید. گزینه دوم چای سفید  و در نهایت چای سیاه خواهد بود.

پلی‌فنول خاصی که با نام اختصاری EGCG شناخته شده است، در چای سبز وجود دارد که برای محافظت از غضروف و استخوان‌ها بسیار کارآمد است و 100 برابر بیشتر از ویتامین C و E در سلامتی تاثیر مثبت دارد.

شیر

پرسشی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد، این است که آیا بزرگسالان نیز مجبور به نوشیدن شیر هستند؟ درست است که انسان فقط در زمان کودکی نیازمند شیر است اما از آنجاکه شیر یک منبع غنی از مواد مغذی و سرشار از کلسیم است برای تقویت استخوان‌ها بسیار مفید است. اگر به لبنیات حساسیت ندارید از نوشیدن شیر غافل نشوید زیرا آشامیدنی است که می تواند پیشرفت استئوآرتریت را کند و مانع از نقرس شود. هر یک از این نوشابه ها نقش مهمی در کاهش التهاب که مشخصه آرتریت است دارند. آن‌ها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهیدتا میزان التهاب مفصل کاهش یابد و درد را از بین ببرد.

امیدواریم این مطلب گام کوچکی در حفظ سلامتی شما و عزیزانتان برداشته باشد. لطفاً ما را از نظریات خود مطلع کنید.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

منبع: Health & Human

بیشتر ببینید در سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.