دکوراسیون آرامش بخش در خانه

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نحوه چیدمان خانه تاثیر به‌سزایی بر خلق و خوی افراد دارد. به همین سبب داشتن یک دکوراسیون آرامش بخش بسیار مهم است. البته دستیابی به چنین دکوراسیونی بسیار آسان‌ است. در این مطلب چند راهکار ساده و بسیار کم هزینه پیشنهاد شده تا شما نیز آرامش را مهمان خانه خود کنید.
دکوراسیون آرامش بخش

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که احساس کنید آرامش از خانه شما رخت بربسته و امن‌ترین مکان دنیا دیگر آنچه را که به آن نیاز دارید به شما نمی‌دهد. چیزی در خانه وجود دارد که شما را می‌آزارد و دقیقاً نمی‌توانید بگویید که چیست. شاید همه ما گاهی در خانه چنین حسی ر اتجربه کرده‌ایم اما با کمی دقت و ایجاد چند تغییر کوچک، باز هم آرامش و امنیت را به خانه‌ آورده‌ایم. در این مطلب تجربیات خود را با شما به اشتراک می‌گذارم تا شما نیز با چیدمان دکوراسیون آرامش بخش خانه را سرشار از آسایش و آرامش کنید .

 قبل از هر چیز می‌خواهم رازی را با شما در میان بگذارم و آن این است که مطالعات علمی ثابت کرده‌اند رنگ‌ها، بوها، لوازم زیبای تزئینی و نظم در خلق و خوی افراد تاثیری بسیاری دارند. حتی در بعضی مواقع حس شادی و خوشبختی افراد تا حدی وابسته به این عوامل به ظاهر بی‌اهمیت است. با در نظر گرفتن این مسئله کمی به دور و اطرافتان نگاه کنید. رنگ دیوار خانه شما چه رنگی است؟ آیا تخت‌خواب شما حس خوبی به شما القاء می‌کند و در آن آسوده می‌خوابید؟ تا چه اندازه خرده‌ریزهای خانه از نظر پنهان هستند و در جایی مرتب شده‌اند؟ و هزاران سوال دیگر که که در یک دکوراسیون آرامش بخش باید وجود داشته باشند، پاسخ این پرسش ها تاثیر مستقیم بر روحیه شما دارد.

من برای ایجاد حس خوب آرامش دست به چند تغییر کوچک و کم‌هزینه زدم بد نیست شما هم آن‌را امتحان کنید.

گیاهان؛ عناصر اصلی دکوراسیون آرامش بخش

گیاهان در دکوراسیون داخلی

می‌دانید گیاهان موجودات زنده دوست‌داشتنی‌ای هستند که بی‌هیچ چشم‌داشتی سموم هوا را گرفته و هوای تازه به ما می‌دهند. گول خاموشی این موجودات نجیب را نخورید سمفونی با شکوه حیات در تک‌تک سلول‌های گیاهان غوغایی به پا کرده است. امروزه ثابت شده که گیاهان با هم ارتباط دارند، با یکدیگر حرف می‌زنند، به صدا واکنش نشان می‌دهند و اتفاقاً موسیقی را بسیار دوست دارند. اگر محیط خانه شما کسل‌کننده شده، گیاهان را به خانه خود دعوت و از طراوت و انرژی مثبت‌شان استفاده کنید. بهتر است بدانید که وجود گیاه در خانه باعث ایجاد نقطه کانونی می‌شود و از طرفی همنشینی بسیار خوبی در دکوراسیون مدرن با مبلمان‌تان دارد. زیبایی بصری و حس آرامش همراه همیشگی گیاهان است پس آن‌ها را جز جدانشدنی دکوراسیون آرامش بخش بدانید.

قاب عکس؛ راویان حدیث آرامش

قاب عکس در دکوراسیون

یکی دیگر از ترفندهایی که من برای ایجاد آرامش در خانه به کار برده‎ام، استفاده از چند قاب عکس بود. ابتدا عکس افراد خانواده و آشنایانی که همیشه به آن‌ها حس خوبی دارم را انتخاب کردم و عکس‌ها را جلوی دید گذاشتم. بعد هم از تصاویر منظره‌هایی که به من حس خوب می‌دادند استفاده کردم. همین‌طور تصویر هر چیز دوست داشتنی را در گوشه کنار خانه گذاشتم. شاید باور نکنید اما هر بار که به این تصاویر نگاه می‌کنم ناخودآگاه لبخند می‌زنم. شما هم با استفاده از همین روش دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید و شادی را مهمان خانه خود کنید. پژوهش‌های علمی ثابت کرده که دیدن عکس افراد و تصاویر مورد علاقه، باعث آرامش و برانگیختن حس امید به زندگی می‌شود. شاید به همین دلیل است که افراد عکس عزیزانشان را در کیف پول، روی میز کار و… می‌گذارند!

رنگ سبز؛ رنگی از جنس آرامش

دکوراسیون سبز

حتماً از رنگ سبز در خانه استفاده کنید. می‌دانید که رنگ سبز حس آرامش را به فرد منتقل می‌کند. خبر خوب اینکه دکوراسیون رنگ سبز یکی از رنگ‌هایی است که برای سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است. پس هم آرامش و هم دکوراسیونی به روز و زیبا را در خانه ایجاد کنید.

رقص آرام شعله شمع

شمع در دکوراسیون

می‌دانستید که رایحه‌های برگرفته از طبیعت در مغز هورمونی را ترشح می‌کند که موجب آرامش می‌شود؟ شاید به همین دلیل است که افراد علاقمند به مدیتیشن و یوگا از عود استفاده می‌کنند. با دانستن این موضوع من چند شمع با رایحه وانیل (رایحه وانیل برانگیزاننده حس نشاط است)، گل سرخ، مشک و… در خانه قرار دادم و بعد از پایان کار روزانه چند دقیقه‌ای آن‌ها را روشن می‌کنم. شمع‌ها جلوه‌ای خاص به چیدمان خانه‎ام داده‌اند و از سویی تبدیل به نقطه کانونی بسیار زیبایی هم شده‌اند.

من با همین چند کار ساده خانه‌ای سرشار از آرامش دارم، شما هم این روش‌ها را امتحان کنید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…