آسانسور شیشه ‎ای چین ؛ بلندترین آسانسور جهان (+ویدئو)

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آسانسور شیشه ای صد اژدها در رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسیده است و سالانه 5 میلیون گردشگر از این جاذبه گردشگری دیدن می‌کنند.
آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه‎ ای چین ؛ بلندترین آسانسور جهان است که ۳۳۵ متر ارتفاع دارد.

اگر شجاع و اهل هیجان هستید، پیشنهاد می‎شود برای دیدن این آسانسور شیشه ای، که به آسانسور صد اژدها نیز معروف است، با مجله دلتا همراه شوید.

پارک ملی ژانگ جیاجی

پارک ملی ژانگ جیاجی اولین منطقه گردشگری چین است که درجه A را در سال ۲۰۰۷ کسب کرده است. وسعت آن حدود ۱۳۰ کیلومتر مربع  و  یک منبع غنی اکسیژن  است. این پارک، موزه فرهنگی و مذهبی مردم بومی نیز به شمار می‎رود و در ۳۲ کیلومتری حومه شمالی شهر چانگ ژیاژیه قرار دارد.

سازمان یونسکو این پارک تماشایی را در سال ۱۹۹۲، به عنوان منطقه باستانی و تاریخی ثبت کرد. همچنین در سال ۲۰۰۴ به عنوان جئوپارک جهانی معرفی شد. بیشترین شهرت این پارک مدیون ستون‎های صخره‎ای بلندی است که اولین فیلم مشهور سه بعدی سینمایی، آواتار (در سال ۲۰۱۲) در آن فیلم‎برداری شد.

آسانسور شیشه ای صداژدها

آسانسور شیشه ای صد اژدها

آسانسور شیشه ای صد اژدها در رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسیده است و سالانه ۵ میلیون گردشگر از این جاذبه گردشگری دیدن می‌کنند.

در این آسانسور می‎توانید بدون پیاده‎روی تمام منظره‎های پارک را ببینید. این آسانسور می‎تواند ۵۰ نفر را حمل  و ارتفاع ۳۳۵ متری خود را در زمان ۱ دقیقه و ۳۲ ثانیه طی کند. برای ساخت آسانسور صد اژدها، ۱۲۰ میلیون یوان هزینه شده است. البته ساخت این پروژه به این دلیل که در یکی از مناطق میراث جهانی واقع شده بود، با انتقاد شدید حامیان محیط زیست روبه‎رو شد.

آسانسور بایلنگ، روی یک طرف صخره بزرگ در پارک قرار دارد و گفته می‎شود که بلندترین و سنگین‎ترین آسانسور فضای باز در جهان است. ساخت و ساز  آسانسور در ماه اکتبر سال ۱۹۹۹ آغاز، و در سال ۲۰۰۲ افتتاح شد.

این آسانسور جالب و ترسناک، در واقع از سه آسانسور کوچک تشکیل شده  و سه طرف آن از شیشه ساخته شده است تا بازدید کننده‎ها منظره اطراف را ببینند. چین طرفدار جاذبه‌های گردشگری جذاب و ترسناک است. این کشور بلندترین و طویل‌ترین پل شیشه‌ای را نیز ساخته است.

 

برای دیدن مطالب گوناگون  از مجله دلتا دیدن کنید.

۲ دیدگاه

  1. کوروش

    ۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۱۶ ب٫ظ

    از آسانسور شیشه ای چین دیدن کردیم لذت بردیم

    پاسخ

  2. کوروش

    ۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۱۰ ب٫ظ

    مطالب آموزنده و خوبی دارد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…