پارکینگ مخفی (+ویدئو)

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مزیت اصلی پارکینگ مخفی این است که می‎توان در فضایی کم ماشین های زیادی پارک کرد.
پارکینگ مخفی

پارکینگ مخفی ؛ سازه جالبی است. صرفه جویی در مکان و باز‎تر نشان دادن فضا، از امتیازهای این نوع پارکینگ است.

 پارکینگ هوشمند برای استفاده کاربران در حیاط منازل مسکونی، ویلا، یا شرکت‎های بزرگ که فضای کافی در اختیار ندارند؛ کاربرد دارد.

پارکینگ ( Parking)  محلی است که  ماشین در زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، در آن‎جا نگاهداری شده و می‌تواند در فضای باز یا بسته واقع شود و دسترسی به آن‌ خصوصی یا عمومی باشد.

پارکینگ مخفی نوعی پارکینگ مکانیزه است که امنیت زیادی برای کاربران خود دارد. طراحی آن به گونه‎ای است که یک آسانسور به اندازه جا گرفتن یک خودرو در حیاط ایجاد شده تا ماشین‎ها را به طبقه زیرزمین برساند. این آسانسور می‎تواند وزن ۲ و نیم تُن را جابه‎جا کند.

ماشین در آسانسور قرار می‎گیرد و به طبقه زیرین برده می‎شود. در زیرزمین هم صفحه‎ای گرد وجود دارد که با چرخیدن، برای پارک کردن ماشین به راننده کمک می‎کند.

پارکینگ مخفی

این آسانسور در صورت استفاده نشدن  هم‎سطح با زمین محوطه قرار می‎گیرد و هیچ‎کس هم متوجه وجود پارکینگ در آن مکان نمی‎شود. سقف پارکینگ می‎تواند گچی، کاشی، موزائیک یا حتی چمن باشد.

مزیت های پارکینگ مخفی

مزیت اصلی پارکینگ مخفی این است که می‎توان در فضای کم، چندین خودرو پارک شود. به‎خصوص در مکان‎هایی که فضای زیادی برای ساخت پارکینگ وجود ندارد؛ می‎توان از این نوع پارکینگ استفاده کرد.

ساکنان اطمینان دارند که هیچ‎کس جز خودشان نمی‎تواند وارد پارکینگ شود، زیرا برای استفاده از آسانسور پارکینگ، استفاده‎کننده رمز اختصاصی دارد.

همچنین این پارکینگ‎ها به رمپ نیاز ندارند. (رمپ یک سطح شیب دار است که برای دسترسی اتومبیل ها یا افراد به جاهای مختلف در یک ساختمان، احداث می‎شود.) طول عمر پارکینگ‎های مخفی هوشمند، بیش از ۵۰ سال است.

برای خوانش مطالب گوناگون و دیدن ویدئوهای جالب از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…