بازار مسکن قفل نشده است

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران انباشت تقاضا باعث به ‎هم خوردن توازن می‌شود،به همین سبب دولت باید ساخت و ساز را در دستور کار قراردهد تا بازار به روال طبیعی خود باز گردد.
بازار مسکن قفل نشده

بازار مسکن قفل نشده است و خرید و فروش در بازار انجام می‎شود.رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این مطلب گفت : در صورتی که قیمت‌ها با توان خرید خانوارها متناسب باشد، خانه‌های کوچک و بزرگ، مشتری خود را خواهند داشت.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، مصطفی‌قلی خسروی افزود : به رغم برخی گمانه ‌زنی‌ها از رکود کامل بازار مسکن، باید یادآور شوم که بازار  مسکن قفل نشده و هنوز هم خرید و فروش صورت می‎گیرد، به طوری که تا پایان نیمه اول بهمن  ماه امسال ۱۳۰۰ معامله خرید و فروش  مسکن نسبت به ۱۵ روز ابتدای دی‌ماه بیشتر انجام شده است . با این حال اوضاع بازار مسکن قفل نشده اما چندان مطلوب نیست که آن هم به کاهش توان خرید متقاضیان مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نوسان های نرخ ارز درسال‌های اخیر آثار منفی در بازار مسکن برجای گذاشته  و ساخت مسکن به اندازه نیاز کشور نیست تصریح کرد: زمانی که عرضه  مسکن به اندازه کافی در بازار وجود نداشته باشد، انباشت تقاضا باعث به ‎هم خوردن توازن می‌شود،به همین سبب دولت باید ساخت و ساز را در دستور کار قراردهد تا بازار به روال طبیعی خود باز گردد.

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با تاکید بر حرکت بازار مسکن به سمت صنعتی‌سازی  گفت: متراژ خانه‌ها باید با سلیقه  همه گروه‌ها سازگارباشد. اگر چه در بسیاری از محله‌ها باید خانه هایی با متراژهای کمتر از ۸۰ متر ساخته شود اما، در مناطق دیگر نیاز به واحدهای بزرگ متراژ دیده می‌شود، بنابراین  نباید فقط آپارتمان‌های کوچک یا بزرگ متراژ را برای ساخت مسکن ملاک قرار دهیم.

وی افزود: البته  هم اکنون فشار تقاضا بیشتر در واحدهای کوچک متراژ دیده می‌شود، به همین  سبب  درسال‌های اخیر برساخت خانه های کوچک تاکید و در بسیاری از مناطق این طرح آغاز شده است.

بازار مسکن قفل نشده

مالیات ، منجر به فرار سرمایه از حوزه مسکن می‌شود

مصطفی قلی خسروی با اشاره به مدل‌های موفق برنامه‌ریزی شهری در دنیا گفت: زمانی که در شهر دوبی، ساختمان‌سازی آغاز شد، دولت مالیات این حوزه را پایین آورد تا سرمایه‌گذاران ترغیب شوند. اما ما در سال‌های اخیر برای بخش مسکن که مولد و پیشران اقتصاد محسوب می‌شود مالیات‌های سنگین وضع کرده‌ایم که نتیجه‌ آن به فرار سرمایه از این حوزه منجر شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: با بالا رفتن ریسک سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، سرمایه‌ها به سمت بازارهای ارز و طلا پیش خواهد رفت  که آثار منفی در اقتصاد کلان برجای می‌گذارد.

وی درباره پیش‌بینی بازار مسکن در سال آینده گفت: باید توجه داشت که قیمت مسکن با دستورالعمل پایین نمی‌آید. همان‌طور که گفته شد مهم‌ترین عامل، ساخت و ساز است که منجر به ایجاد ثبات در این بازار می‌شود. وزیر راه و شهرسازی نیز همواره وعده داده که نگاهش به ساخت و ساز خواهد بود. همین موضوع ما را امیدوار می‌کند که در سال آینده با افزایش ساخت  مسکن، قیمت ها تعدیل شود.

برای آگاهی از آخرین تحولات بازار مسکن با صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…