میانگین قیمت خانه در برخی مناطق تهران کاهش یافت.

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت خانه که از ابتدای سال ۹۶ روند کندی را آغاز کرده بود، در نیمه دوم همان سال با روندی پر شتاب افزایش یافته است .
میانگین قیمت

میانگین قیمت خانه در برخی مناطق تهران کاهش یافت.گزارش تحلیلی بازار مسکن تهران در دی ماه امسال  که دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده است ، نشان می دهد، قیمت خانه که از ابتدای سال ۹۶ روند کندی را آغاز کرده بود، در نیمه دوم همان سال  با روندی پر شتاب افزایش یافته است .

این آمارها حاکی است که در اردیبهشت ماه امسال، روند افزایش قیمت مسکن پرشتاب‌تر بوده و ماهانه ۷ تا ۸ درصد، بوده است.

به گزارش مجله دلتا ،این در حالی است که  نقطه اوج رشد ماهانه قیمت مسکن در سال ۹۷، مربوط به مردادماه با عدد ۹.۳ درصد بوده است .پس از آن، روند افزایش قیمت‌ها در هر ماه نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته ، قابل توجه بوده به  گونه‎ای  که در مقایسه با ماه‌های قبل از مرداد امسال، این روند کم‌شتاب‌تر گزارش شده است .

به عبارت دیگر؛ در آذرماه امسال این روند نسبت به آبان ماه ۴.۹ درصد و در دی ماه نسبت به آذرماه امسال، فقط ۱.۵ درصد با افزایش قیمت خانه رو به رو بوده‎ایم  .

بر اساس این گزارش ، افزایش قیمت مسکن  در ماه های آذر و دی  امسال در مقایسه با ماه های مشابه سال گذشته  به ترتیب ۹۲.۶ و ۸۹.۹ درصد بوده است.

از دیگر اتفاقات روی داده در بازار مسکن تا دی ماه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ ، روند کاهش تعداد معاملات مسکن بوده است . در این ۱۰ ماه، کاهش معاملات مسکن به  ۲۹.۵  درصد اما در ماه‌های پایانی این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

میانگین قیمت

آن‌گونه که دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تحلیل کرده ، ۵۳.۱ درصد معاملاتی که در ماه گذشته در تهران انجام شده ، به واحدهای مسکونی ۴۰ تا ۸۰ متر مربعی اختصاص داشته است . در دی‌ماه امسال در تهران، فقط ۶ هزار و ۸۵۶ واحد مسکونی معامله شده که رشد منفی ۱.۲ درصدی نسبت به آذرماه امسال و منفی ۶۴.۴ درصد نسبت به دی ماه پارسال را نشان می‎دهد.

همچنین میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در ماه مورد اشاره، ۹ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با  آذرماه امسال، افزایش ۱.۵ درصدی و دی‌ماه سال گذشته ، افزایش ۸۹.۹ درصدی داشته است .

بر اساس این گزارش، منطقه یک تهران با میانگین متر مربعی  ۲۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان، گرانترین منطقه و منطقه ۱۸ با مترمربعی  ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ارزانترین منطقه تهران در معاملات مسکن دی‌ماه بوده اند.

در ضمن ، میانگین قیمت خانه  در ۱۰ ماهه سال ۹۷، مترمربعی ۷ میلیون ۷۸۲ هزار تومان و این شاخص در بازه زمانی مشابه سال گذشته ، مترمربعی  ۴ میلیون و ۷۶۷ هزار تومان بوده که ۶۶.۴ درصدرشد داشته است.

آخرین خبر های معاملات مسکن را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…