درمان سرماخوردگی با نمک

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرماخوردگی‌های معمول را می‌توان با آب ‌نمک درمان کرد. زیرا آب نمک باعث می‌شود بدن ضدویروس قوی تولید کند.
درمان سرماخوردگی

برای درمان سرماخوردگی از چه روشی استفاده می‌کنید؟ سرماخوردگی‌های معمول را می‌توان با آب ‌نمک درمان کرد. زیرا آب نمک باعث می‌شود بدن ضدویروس قوی تولید کند. محققان دانشگاه ادینبرا در بررسی‌های خود متوجه شدند که غرغره آب نمک، طول اثرگذاری ویروس را به دو روز کاهش می‌دهد. سلول‌های بدن از کلراید موجود در نمک استفاده می‌کنند و هیپوکلرو اسید تولید می‌کنند. این اسید، ماده‌ای فعال در مواد ضد ویروس است.

سرماخوردگی

محققان ادینبرا روی ۵۴ داوطلب که علایم سرماخوردگی داشتند، تحقیق کردند. آن‌ها از ۳۰ نفر از داوطلبان خواستند که به ۱۰۰ میلی‌لیتر آب جوش، سه گرم نمک دریا اضافه کنند. بعد از این‌که آب نمک سرد شد، یکی از حفره‌های بینی خود را بگیرند و آب را با حفره دیگر بینی بالا بکشند. سپس این کار را برای طرف دیگر بینی هم انجام دهند. بعد از این کار سه بار هم آب نمک، غرغره کنند. باقی داوطلبان در آزمایش این نوع درمان را انجام ندادند.

در بررسی علایم بیماری این داوطلبان، مشخص شد آن دسته از بیماران که از آب نمک استفاده کردند، ۱,۹ روز زودتر از داوطلبان دیگر درمان شدند. آب‌ریزش بینی آن‌ها ۲,۷ روز زودتر بهبود یافت. عطسه‌های آن‌ها ۱,۵ روز زودتر تمام شد و به‌طور کلی ۲,۴ روز سریع‌تر از دیگران درمان شدند.

ویروس سرماخوردگی از طریق هوا، هنگام صحبت کردن و نفس کشیدن به دیگران منتقل می‌شود. نتایج این بررسی نشان داد افراد سالمی که در خانه یک فرد مبتلا به سرماخوردگی دارند، با غرغره کردن آب نمک بهتر می‌توانند از ابتلا به این بیماری مسری پیشگیری کنند.
unnamed file 1 درمان سرماخوردگی با نمک

بزرگسالان به‌طور متوسط، سه بار در سال سرما می‌خورند و این بیماری تنفسشان را مانند بیماری ذات‌الریه، با مشکل مواجه می‌کند. اما با این درمان خانگی که از قدیم بزرگ‌ترها توصیه می‌کردند، می‌توان به‌راحتی از شر سرماخوردگی نجات پیدا کرد. در واقع این روش درمان، هزاران سال است که در متون طبی شرقی‌ها وجود دارد.

پیش از درست کردن آب نمک، باید حتما آب جوشانده شود تا موجودات زنده‌ موجود در آن (مثل آمیب که بیماری‌زا است) از بین بروند. با افزودن یک قاشق چایخوری-پنج تا شش گرم- نمک دریا به یک فنجان آب که حدود ۲۰۰ میلی‌لیتر آب می‌شود، آب نمک‌ آماده می‌شود. با این روش ساده خانگی، می‌توان سرماخوردگی‌های معمول را به سرعت درمان کرد.
منبع: طبنا

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…