پله نوردی سریع ترین راه کاهش وزن

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
به گفته محققان بالا رفتن از پله‌ها یک ورزش بسیار خوب و مفید برای سلامت قلب است که به افزایش قدرت پاها هم کمک می‌کند.
راه کاهش وزن

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد راه کاهش وزن و سلامتی قلب و عروق و حفظ تناسب اندام، فقط چند دقیقه پله‌نوردی است. به گزارش مجله دلتا و به نقل از خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه مک مستر کانادا می‌گویند پله‌نوردی راه‌حل ارزان‌تر و آسان‌تری برای حفظ تناسب اندام، کاهش وزن و حفظ سلامت قلب و عروق است.

در این تحقیق، گروهی از افراد جوان بی‌تحرک سه بار در روز از یک پلکان سه‌پله‌ای بالا می‌رفتند. این روش سه بار در هفته و به مدت ۶ هفته ادامه یافت. “مارتین گیبالا” سرپرست تیم تحقیق در این باره می‌گوید: «افرادی که در آپارتمان یا برج زندگی می‌کنند، می‌توانند صبح، ظهر و عصر چندین پله را با شدت بالا روند. این حرکت می‌تواند برای آن‌ها ورزشی موثر باشد.

به گفته محققان بالا رفتن از پله‌ها یک ورزش بسیار خوب و مفید برای سلامت قلب است که به افزایش قدرت پاها هم کمک می‌کند. پله‌نوردی هر دو خواص ورزش‌های هوازی و استقامتی را دارد. یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد پله‌نوردی فواید دیگری هم در خصوص کاهش فشارخون و تصلب شریان، از بین بردن چربی‌ها و کاهش ریسک ابتلا به پوکی استخوان دارد.

همچنین پله‌نوردی ورزش بسیار خوبی برای کالری‌سوزی است. چراکه با بالا رفتن از پله‌ها باید بر جاذبه زمین غلبه کرد. در نتیجه در یک بازه زمانی مشابه، سه برابر بیشتر از پیاده‌روی کالری سوزانده می شود. این ورزش برای افزایش روند متابولیسم بسیار خوب و عالی است. همچنین می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند و برای افراد دیابتی، ورزشی عالی است.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…