با ۹ روش ساده جوان‌ تر شوید

۰
13
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهترین راه برای جلوگیری از اثرات افزایش سن بر پوست، در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم است.
جوانسازی پوست

محصولات ضدپیری که برای جوان‎سازی پوست انجام می‌شوند تبلیغات گسترده‌ای دارند. اما باید دانست بهترین راه برای جلوگیری از آثار افزایش سن بر پوست، در پیش گرفتن یک سبک زندگی سالم است.

به گزارش مجله دلتا و به نقل از آوای سلامت، بسیاری از راهکارهای ساده و به‌کارگیری آن‌ها در سبک زندگی جایگزین بسیار بهتری برای محصولات آرایشی و بهداشتی‌ با ادعای جوان سازی هستند.

مصرف پروتئین

مصرف چربی‌های سالم: اسیدهای چرب امگا ۳ باعث نرمی، لطافت و جوانی پوست می‌شوند. زیرا عوامل التهاب‌زا در پوست مثل آکنه و پسوریازیس را کاهش می‌دهند.

اضافه کردن آنتی اکسیدان‌ها به رژیم غذایی: آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌های “ای و ب” برای پوست بسیار اثربخش هستند. آنتی اکسیدان‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد زیان آور محیط از پوست محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد، الاستین و کلاژن سلول‌های پوستی را از بین می‌برند و باعث شکستگی این سلول‌ها می‌شوند. برای مصرف هرچه بیشتر ویتامین‌های گروه ب گوشت مرغ و ماهی را فراموش نکنید. نخود نیز برای گیاه‌خواران سرشار از ویتامین ب ۶ است. برای دریافت ویتامین “ای” می‌توانید از روغن سبوس گندم، تخم آفتابگردان و بادام استفاده کنید.

خرید محصولات پروبیوتیک: غذاهای تخمیرشده علاوه بر این‌که برای دستگاه گوارش مفید هستند، از پیری زودرس پوست هم جلوگیری می‌کنند. غذاهای تخمیری، منابع بسیار خوب آنتی اکسیدان و ترکیبات ضدالتهاب نیز هستند.

مصرف پروتئین کافی: میزان نیاز روزانه زنان به پروتئین، ۴۶ گرم است. پروتئین به سفتی و حفظ ساختار عضلات کمک و از شل‌شدگی و افتادگی عضلات جلوگیری می‌کند. در نتیجه بدن فرد را جوان و باثبات نشان می‌دهد. پروتئین در استحکام موها هم موثر است.

قند و شکر

کاهش مصرف قند و شکر: مصرف بیش از حد این محصولات باعث التهاب پوست و پیری زودرس آن می‌شود.

ورزش: ورزش منظم باعث می‌شود بدن شما نسبت به هم‌سالان خود ورزیده‌تر شود. ضمن این‌که عرقی که بر صورت می‌نشیند، پیشرفت علائم پیری را در صورت شما کندتر می‌کند.

مدیریت استرس: سلول‌های افرادی که به افسردگی و استرس مبتلا هستند، سریع‌تر از کسانی که افسرده نیستند دچار پیری می‌شوند. برای جلوگیری از پیری زودرس باید قدم‌به‌قدم پیش بروید و استرس را از زندگی خود به‌تدریج حذف کنید. می‌توانید از یوگا و مدیتیشن برای کاهش استرس کمک بگیرید.

کاهش مصرف نمک: خوردن غذاهای پر از سدیم و شور باعث تجمع آب در بدن می‌شود. بنابراین تعجبی ندارد که با خوردن این غذاها صورت شما دچار ورم شود و مثلا زیر چشم‌ها پف‌ کند. سعی کنید مصرف نمک را کمتر کنید و برای طعم‌دهی به غذاها از سایر طعم‌دهنده‌های طبیعی و خوشمزه مثل فلفل، آب‌لیمو و سبزیجات معطر استفاده کنید. به این ترتیب نه‌ فقط ورم نمی‌کنید، بلکه خطر بالا رفتن فشار خون و سکته هم در شما کمتر می‌شود.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…