آبشار آسمانخراش چین ؛ زیبا و شگفت انگیز (+ ویدئو)

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در فیلم جدید آبشار آسمانخراش چین، در بالای برجی با 121 متر ارتفاع؛ تحقق یک ایده خلاقانه را تماشا می‎کنید. ایده‎ای که می خواهد تصویر سبز را در شهر ترویج کند.
فیلم جدید آبشار آسمانخراش

آبشار آسمانخراش چین ؛ یکی از حیرت‎انگیزترین دیدنی‎های معاصر جهان است.

تصور کنید در دل شهری بزرگ، بالای یک آسمانخراش، یک آبشار واقعی ببینید! این آبشار تماشایی، حقه طراحان کامپیوتر نیست. هیچ ترفندی در کار نیست. آبشار آسمانخراش چین، در بالای برجی با ۱۲۱ متر ارتفاع قرار دارد و تحقق یک ایده خلاقانه است. ایده‎ای که می‎خواهد تصویر طراوت و سرسبزی را در شهر پراکنده کند.

چهار موتور پمپاژ آب ۱۰۸ کیلوواتی؛ آب را به بالای برج انتقال می‎دهند تا از آبشار به پایین سرازیر شود. این آب در زیرزمین ساختمان انبار شده است و دوباره پس از فرو ریختن به این مخازن برمی‌گردد. طول این آبشار ۱۰۸ متر است. بسیاری از مردم می‎گویند این آبشار اتلاف منبع انرژی است و به دولت چین انتقاد کرده‎اند. برخی از کارشناسان هم اعتقاد دارند این آبشار می‌تواند به زیرساخت و پی ساختمان صدمه بزند.

فیلم جدید آبشار آسمانخراش

آبشار مصنوعی در برج بین‌المللی Liebian قرار دارد که شامل یک هتل و برخی دفترهای اداری و یک مرکز خرید بزرگ است. دیدن این آبشار در یک روز گرم تابستان، بسیار آرامش بخش است. این برج و آبشار توسط گروه طراح و معمار Ludi Industry Group پیاده‌سازی شده و هدف‌شان نیز کشاندن آب به درون شهر بوده است.

به دلیل هزینه‌های بالای آبشار که ۹۰ پوند در ساعت است؛ فقط ۶ بار در طول روز فعال بوده و بیشتر اوقات خاموش است. البته آب آن رایگان است و این هزینه فقط برای پمپاژ آب مصرف می‎شود. این آبشار در موقعیت‎های خاص به مدت ۱۰تا ۲۰ دقیقه روشن است و در این مدت هم از آب بازیافت باران و شیر آب استفاده می‎شود.

شهر گوئیانگ با کوه‌ها و درختان سبز احاطه شده و یک جنگل را در ذهن گردشگران تداعی می‌کند. معماران این آبشار دوست داشتند چشم های مردم  با تماشای برج‌های سر به فلک کشیده شهر هم ، خود را در طبیعت پرانرژی و پر آرامش ببینند.

باهم به تماشای فیلم این آبشار زیبا می‎نشینیم.

برای دیدن دیگر مطالب جالب و گوناگون از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…