رشد معاملات مسکن در بهمن ۹۷

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی میزان معاملات مسکن در بهمن 97 نشان می‌دهد که افزایش تعداد معاملات مسکن ناشی از فعالیت سرمایه‌داران و انبوه‌سازان در بازار ملک است که این موضوع نشان از تحولات در بازار مسکن در سال 98 دارد.
معاملات مسکن در بهمن

بررسی‌ها از بازار معاملات مسکن در بهمن ۹۷ نشان می‌دهد که روند کاهشی معاملات کندتر شده است. به این شرح که،  تا ۱۵ بهمن امسال،۵۳۶۷ قرارداد خرید و فروش مسکن در تهران به امضا رسیده است.

به گزارش مجله دلتا، آخرین آمار ارائه شده در رابطه با میزان معاملات مسکن در بهمن از سوی اتحادیه مشاوران املاک منتشر شده است که براساس آن، میزان معاملات بهمن به نسبت مدت مشابه ماه قبل افزایش کوچکی داشته است.

آمار معاملات مسکن در بهمن

با این حال از آن‌جا که در ۱۵ روز دی‌ماه امسال ۴۰۲۸ قرارداد به امضا رسیده ، معاملات بهمن طی این بازه زمانی ۱۳۳۹ مورد افزایش یافته است.

روند کاهش میزان معاملات مسکن در ماه گذشته بر اساس آمار اتحادیه مشاوران املاک، نشان می‌دهد که قراردادهای خرید و فروش مسکن در پایتخت، منفی ۶۶ درصد بوده است.

این درحالی است که افزایش میزان معاملات مسکن در بهمن ۹۷ باعث شد تا رقم منفی ۶۶ درصد به منفی ۵۴ درصد برسد.

آمار معاملات مسکن در کل کشور هم نشان می‌دهد که بیش از ۲۷ هزار قرارداد تا ۱۵ بهمن ۹۷ به ثبت رسیده و این یعنی میزان معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۲۰ درصدی داشته است.

VAM E SAKHT رشد معاملات مسکن در بهمن 97

فعالیت انبوه سازان در بازار خانه های کلنگی

رضا نیکویی صفت، سرپرست فروش آژانس دلتا ۵ در پاسخ به این پرسش که آیا واقعیت بازار با آمارها تطابق دارد گفت: به واقع وضعیت معاملات مسکن در بهمن  نسبت به دی ماه بهتر شده است.

وی در تشریح این موضوع گفت: در ماه های قبل تعداد مراجعان بسیار بیشتر از مواردی بود که منجر به عقد قرارداد می‌شد، اما از ابتدای بهمن‌ماه این روند کمتر شده و تعداد قراردادها با تعداد مراجعات در حالت تعادل قرار گرفته است.

نیکویی صفت یکی از دلایل افزایش تعداد معاملات مسکن در بهمن  را ناشی از تغییر سالانه محل زندگی دانست و افزود: برخی مشتریان معتقدند باید هر سال حتی به اندازه یک متر بیشتر متراژ خانه را زیاد کنند. این موضوع حتی در باره با تغییر محله زندگی هم صادق است.

وی تحولات آینده در اقتصاد کشور را هم یکی دیگر از دلایل افزایش میزان معاملات مسکن برشمرد و گفت: هم اکنون شاهد افزایش خریداران  سرمایه ای هستیم ، بنابراین معاملات در متراژهای بالا نسبت به ماه‌های قبل اندکی افزایش داشته است.

سرپرست فروش آژانس دلتا ۵ در پایان خاطر نشان کرد: از آنجا که انبوه‌سازان در بازار فعال‌تر شده‌ و در صدد خرید ملک‌های کلنگی برآمده‌اند یعنی بازار مسکن در سال آنیده شاهد رونق ساخت و ساز خواهدبود.

 

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این گزارش  صفحه خبر و گزارش و گفت و گو  مجله دلتا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…