موی چرب و روش درمان آن

۰
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جنس مو هم در چرب شدن آن حائز اهمیت است. اگر موهایتان چرب نیستند، باید بدانید که شما هم مستعد این هستید که دچار این مشکل شوید.
موی چرب

چرب بودن موها باعث می شود تا زیبایی خود را از دست بدهند. چون موها به هم می چسبند و کم‌پشت دیده می‌شوند. به گزارش مجله دلتا و به نقل از روزنامه خراسان چرب بودن پوست سر، عوارضی مانند خارش پوست سر، شوره و کثیف بودن مو را در پی دارد.

علت‌ چرب شدن مو

از جمله عوامل اصلی چرب شدن مو بیماری درماتیت، جنس مو و نداشتن توازن هورمونی است. درماتیت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی محسوب که اغلب از کودکی شروع می‌شود و معمولا به شکل لکه‌های زرد یا قرمز همراه با خارش و پوسته شدن بروز می‌کند.

جنس مو هم در چرب شدن آن حائز اهمیت فراوانی است. اگر موهایتان چرب نیستند، باید بدانید که شما هم مستعد این هستید که دچار این مشکل شوید. با وجود این معمولا چرب شدن مو در سن بلوغ و در نوجوانان شایع‌تر است؛ به‌ویژه در نوجوانان پسر بیشتر دیده می‌شود. زیرا معمولا در این سنین توازن هورمونی به‌هم می‌خورد. علائم چربی پوست سر بیشتر در مردان مشاهده می‌شود. اما از سویی دیگر این مشکل می‌تواند به تیروئید هم مرتبط باشد و مردها و زن‌ها را درگیر کند.

درمان موی چرب

درمان موی چرب

بعضی می‌گویند جنس مو قابل تغییر نیست و نمی‌توان آن را درمان کرد. درحالی‌که چنین نیست و جنس مو هم در طول زمان می‌تواند تغییر کند. در این مورد به‌خصوص حتی راه درمان هم بسیار ساده است و صرفا با رعایت بعضی نکات می‌توان وضعیت مو را به تعادل رساند. کافی است دو هفته این روش‌ها را امتحان کنید تا نتایج شگفت‌انگیز آن را به چشم ببینید.

موهایتان را درست بشویید

نکته جالب و حائز اهمیت این است که شست‌وشوی بیش از حد می‌تواند پوست سر ‌را برای تولید چربی‌های طبیعی تحریک کند. به همین دلیل از شست‌وشوی چند باره مو پرهیز کنید و تعادل را پیش بگیرید. معمولا توصیه می‌شود افرادی که موی چرب دارند، بیش از دو بار در هفته موهایشان را نشویند. در شست‌وشوی روزانه موی سر، از ناخن‌هایتان استفاده نکنید. به‌اصطلاح مو را چنگ نزنید. فقط کمی شامپو روی پوست سر بریزید و به آرامی آن را ماساژ دهید. اجازه بدهید بیست ثانیه تا یک دقیقه شامپو روی مو باقی بماند، بعد آن را آب بکشید.

شامپوی مناسب

محصولات دارای سیلیکون‌ ممنوع!

باید توجه داشته باشید برای پیشگیری از چرب شدن موها باید از مصرف محصولات حاوی سیلیکون اجتناب کنید. شامپوها، کرم‌ها و حالت‌دهنده‌های موی حاوی سیلیکون مانع رطوبت‌رسانی و موجب براق شدن و چرب شدن مو می‌شوند. به‌طور کلی هنگام خرید شامپو دقت کنید که حتما با جنس مویتان سازگار باشد. از خرید شامپوهایی که برچسب بهداشت ندارند و از راه قاچاق وارد کشور شده‌اند، خودداری کنید. حتما به تاریخ تولید و انقضای شامپو توجه کنید. اگر فکر می‌کنید تا زمان انقضای شامپو آن را تمام نخواهید کرد، از خرید صرف نظر کنید. چراکه مصرف شامپوی تاریخ مصرف گذشته حتما برای سلامت مو تبعاتی دارد.

شانه‌ خود را مرتب بشویید

بُرسی که با آن موهایتان را شانه می‌کنید، در چرب شدن مو موثر است. چراکه بخشی از چربی و گردوخاک موجود روی شانه به پوست سر منتقل می‌شود. برای پیشگیری از این موضوع توصیه می‌شود برس موهایتان را با آب داغ و صابون بشویید. بعد از هر بار شانه کردن موها، برس را تمیز کنید. برس را در مکان‌هایی که در معرض گرد و غبار هستند نگذارید، تا همیشه با یک برس تمیز موهایتان را شانه کنید.

منبع: روزنامه خراسان

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…