انواع مبل را بهتر بشناسیم

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مبلمان یکی از ارکان اصلی دکوراسیون داخلی است که با دانستن انواع آن می‌توانید بهترین گزینه را برای خانه خود انتخاب کنید.
انواع مبل

شاید برای شما نیز جالب باشد تابدانید مبلمانی که ما استفاده می‌کنیم هر کدام مدل و نام مخصوص خود را دارند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با مبلمان منزل‌تان آشنا کنیم. شناختن انواع مبل علاوه‌بر جذابیتی که دارد می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر مبلمان خود را با دکوراسیون داخلی خود هماهنگ و یا به اصطلاح ست کنید.

مبلمان لوئیس

مبل لوئیس

به گزارش مجله دلتا؛ این مبلمان فرم چوبی بسیار شکیل و زیبایی دارد و به پایه‌های چوبی که انحنایی زیبا دارد ختم می‌شود. تکیه‌گاه این مبل‌ها روکش‌‌دار، محکم و معمولاً با طرح‌های خاصی طراحی می‌شوند.

مبلمان ریکلاینر؛ مجالی برای تن‌آسودن

مبل ریکنایلر

مبلمان ریکلاینر از آن دسته مبل‌هایی است که به دلیل قابل تنظیم بودنش، طرفداران بسیاری دارد. البته برای افرادی که نشیمن کوچک دارند، به دلیل بزرگ بودن این مبلمان، ریکلاینر توصیه نمی‌شود؛ مگر فقط یک نفره یا دو نفره آن. شما می‌توانید زمانی که روی آن می‌نشینید مبل‌ را متناسب با شرایط فیزیکی خود ، تنظیم کنید. این تنظیمات با موتور و به کمک کنترل از راه دور انجام می‌شود.

مبلمان سالنی؛ ساده و زیبا

مبل سالنی

مبلمان سالنی صندلی‌های کوتاهی هستند که نشیمن‌گاه عمیق و بسیار راحتی دارند. معمولاً پایه‌های این مدل، از چوب‌های بسیار کوتاه درست می‌شوند که به چهارچوب اصلی مبل وصل و قابل روئیت است. گاهی این پایه‌های کوتاه از جنس استیل ساخته می‌شوند.

مبلمان توکسدو؛ مدرن و امروزی

مبلمان توکسیدو

شاید بتوان گفت یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های انتخاب مبل برای خانه‌های مدرن، مبلمان توکسدو است. این نوع مبل دسته های بلند با ارتفاعی به اندازه تکیه گاه مبل دارد. پایه‌های این مبل، صاف، بدون تراش، بدون روکش و به طور کامل قابل دید است. مبل های توکسدو مناسب دکوراسیون های مدرن هستند و دسته های بلند با ارتفاعی به اندازه تکیه گاه دارند.

مبلمان هتلی؛ مناسب برای همه

مبل هتل

معمولاً این مبل‌ها را برای مکان‌های عمومی استفاده می‌کنند اما شما هم می‌توانید از این مبلمان در خانه خود استفاده کنید. مبلمان هتلی جلوه‌ای بسیار ساده دارد و در طراحی آن از خطوط ملایم استفاده می‌شود. رویه این مبلمان معمولا دو روکش دارد؛ یکی روکش اصلی سرتاسری برای خود مبل و یکی هم روکشی محافظ که در زیر آن قرار می گیرد. تکیه‌گاه این مبلمان زاویه‌دار است . اگر مایل به استفاده از این نوع مبل هستید توصیه می‌شود برای آن حتماً از کوسن استفاده کنید تا نشستن روی آن به ویژه برای کودکان آسان شود. مبلمان هتلی برای دکوراسیون‌های مدرن بسیار مناسبند .

مبلمان هاروارد؛ مناسب برای همه خانه‌ها

مبل هاروارد

این مبل ها تکیه گاهی منحنی، نشیمنگاهی وسیع و دسته هایی گرد دارند. معمولا پایه های این مبل ها چوبی و ثابت است. این مبلمان مناسب خانه‌هایی است که دکوراسیون آن به سبک مدرن است.

مبلمان با دسته‌های گرد و رو به پایین

مبل ساده

همانطور که در تصویربالا می‌بینید، این مبلمان بسیار راحت و برای اغلب سبک‌های چیدمان مناسب است (به غیر از سبک کلاسیک و روستیک). به دلیل محبوبیت این مبل، در اغلب خانه‌ها و ادارات از آن استفاده می شود. این مبلمان از مبل های بسیار پرطرفدار است و به همین‌سبب اگر در جستجوی مبلمانی متفاوت هستید توصیه می‌کنیم این مبل را انتخاب نکنید. این مبل اغلب به صورت تمام پارچه یافت می شود و دارای تشکچه هایی است که باعث می شود تکیه گاه کوتاه تر یا بلند تر شود.

مبلمان با پشتی بالدار؛ محجور در میان مبل ها

moble boland 1 انواع مبل را بهتر بشناسیم

این مدل مبلمان دارای تکیه‌گاه بلند و دسته‌های کوتاه وگرد است. اگر خانه شما یا محل کارتان به سبک روستیک چیده شده است، توصیه می‌کنیم از این مبل استفاده کنید. در دو طرف تکیه گاه این مبل، دو تکه اضافی به صورت دو بال جلو آمده که سر راحت تر در جای خود قرار می‎گیرد. پایه های این نوع مبل ها هم چوبی و بدون روکش است. این مدل مبلمان با تمام زیبایی و راحتی که دارد در میان انواع مبل کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با آشنایی با این مبل‌ها، امیدواریم بتوانید مبلمانی راحت و همسو با سبک دکوراسیون منزل یا محل کارتان انتخاب کنید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

برگرفته از سایت فن و هنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…