پرداخت کارت اعتباری مصالح ساختمانی ؛ آری یا نه؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پور حاجت در خصوص تقاضا برای وام‌ مسکن گفت: بانک مسکن باید به جای پرداخت کارت‌ اعتباری مصالح ساختمانی به پرداخت تسهیلات بپردازد.
پرداخت کارت اعتباری مصالح

پرداخت کارت اعتباری مصالح ساختمانی ؛ آری یا نه؟

در پاسخ به این پرسش باید اشاره کرد که ظرف چند ماه اخیر دولت طرح اعطای کارت‌های اعتباری خرید مصالح برای انبوه‎سازان را مطرح کرد. اما دبیر کانون انبوه‎سازان کشور، با اشاره به این‎که  حدود ۴۰۰هزار مورد درخواست برای وام مسکن ثبت شده اما متاسفانه پرداخت نشده است؛ نسبت به پرداخت کارت اعتباری مصالح ساختمانی مخالفت خود را اعلام کرد.

فرشید پورحاجت گفت: «با هرگونه دخالت دولت در بازار مسکن مخالف هستم، علاوه بر این‎که تجربه خوبی هم در این خصوص نداریم.»

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، از آن‎جا که وضعیت بازار مسکن در سال آینده بستگی به نرخ تورم دارد، بنابراین پرداخت کارت اعتباری مصالح و دخالت دولت در بازار مفید نیست.

پورحاجت اضافه کرد: «در سال‌های پس از جنگ، حواله‌های سیمان و فولاد در بازار وجود داشت، اما کمکی به بهبود وضعیت مسکن نکرد.»

پرداخت کارت اعتباری مصالح

پیشنهاد دبیر کانون انبوه‎سازان برای دولت

 دبیر کانون انبوه‎سازان کشور تاکید کرد: «زمانی دولت به دنبال سیستم‌های کوپنی می‌رود که عرضه در بازار کم باشد. هم‎اکنون کارخانه‌های ما مشغول فعالیت هستند و کمبودی وجود ندارد، بلکه مشکل اصلی کاهش قدرت خرید مردم است که باید تقویت شود. همچنین بنگاه‌های تولیدی خود با تجربه هستند و می‌دانند که مصالح را باید از کجا تهیه کنند.»

وی با بیان این‎که دولت باید تلاش کند نقدینگی لازم را از طریق پرداخت تسهیلات فراهم کند، گفت: «ما از تابستان به مشکلات جدی که در حوزه مسکن وجود داشت، اشاره می‌کردیم. الان نزدیک به پایان سال ۹۷ هستیم و به نظر می‌رسد دولت خیلی دیر اقدام می‌کند.»

پور حاجت همچنین در ارتباط با تقاضای وام‌ مسکن گفت: «بانک مسکن باید به جای پرداخت کارت‌ اعتباری مصالح ساختمانی به پرداخت تسهیلات بپردازد.»

 

برای خوانش اخبار روزآمد مسکن،  با صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا، جامع‎ترین مجله ملکی ایران، همراه باشید.

یک نظر

  1. بهمن کاظم لو

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ در ۷:۲۴ ب٫ظ

    با سلام
    مجله دلتااوج خلاقیت ونوآوری در صنف مشاورین املاک می باشد که نشانه مدیریت خلاق وهوشمندانه جناب آقای تقوی وهمکاران مجله می باشد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…