رهن کامل آپارتمان در تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مبلغ رهن آپارتمان بر اساس قیمت مسکن در تهران تعیین می‌شود، هر چه قیمت ملک بالاتر باشد، قیمت رهن خانه نیز بالاتر می‌رود.
رهن کامل

رهن کامل آپارتمان یکی از بهترین گزینه‎ها برای مستاجران به شمار می‎رود. کار درست این است که مستاجران، پیش از عقد قرارداد از قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران آگاهی کافی به دست آورند. بالا رفتن قیمت خانه‌ها در تهران موجب شد تا موج اجاره‌نشینی افزایش یابد.

با توجه به افزایش قیمت مسکن در تهران، قیمت رهن خانه نیز طی سال‌های اخیر با افزایش قیمت مواجه شد. قیمت رهن با توجه به درخواست موجر و بر اساس عرف تعیین می‌شود، اما این قیمت رقمی است که بیشتر بر اساس خواسته موجر است و می‌تواند با رقمی که بر اساس عرف تعیین می‌شود تفاوت داشته باشد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ؛ در قرارداد رهن کامل، مستاجر مبلغ زیادی به عنوان رهن به موجر تحویل می‌دهد و در طی مدت قرارداد، مبلغی به عنوان اجاره پرداخت نمی‌کند. در قرارداد رهن کامل خانه، مبلغی که به عنوان رهن درنظر گرفته می‌شود، با توجه به متراژ و قیمت ملک تعیین می‌شود.

رهن کامل

تعیین قیمت آپارتمان برای رهن کامل

مبلغ رهن آپارتمان بر اساس قیمت مسکن در تهران تعیین می‌شود، هرچه قیمت ملک بالاتر باشد؛ قیمت رهن خانه نیز بالاتر می‌رود. در بازار مسکن برای تعیین مبلغ رهن خانه روش مشخصی وجود دارد. این مبلغ با توجه به سال ساخت ملک تعیین می‌شود، هر چه سال ساخت ملک بیشتر باشد قیمت رهن آن کمتر خواهد بود.

قیمت رهن خانه از یک ششم تا یک چهارم قیمت خرید آپارتمان با توجه به سن بنا متغیر است.

با توجه به این محاسبات، با بالا رفتن قیمت مسکن در تهران، قیمت رهن خانه نیز بالا می‌رود. قراردادهای رهن خانه همواره با مشکلات بیشتری به نسبت قرارداد اجاره روبه‌رو است. به عنوان مثال؛ رقمی که مالک برای رهن خانه تعیین می‌کند می‌تواند مطابق با عرف و روش‌های مشخص بازار مسکن نباشد. گاهی این قیمت‌ها بسیار بالا است و موجر برای قیمت ارائه شده تخفیف قائل نمی‌شود.

برای خوانش مطالب بیشتر و اخبار روزآمد مسکن، از صفحه‎های  خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتادیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…